Actualele variante pe benzina cu capacitati de 1,4 si 1,6 litri au constituit grosul vanzarilor pitestenilor, peste 100.000 de romani si straini achizitionand aceste model. Multa lume a spus ca varianta de baza de 1,4 litri este cea mai buna alegere pentru Logan, cea de 1,6 litri si 90 de CP fiind criticata de multi datorita consumului de combustibil exagerat.
Problema in sine nu este motorul de 90 de CP, ci doar cutia de viteze care dispune de treptele destul de ciudat sincronizate.
Renault a hotarat acest lucru din dorinta de a face masina romaneasca economica dar si perfomanta. In urma etajarii primelor doua trepte foarte scurt si a ultimelor foarte lungi, a rezultat un comportament deosebit de economic in mediu extraurban insa nu la fel de eficient si in oras.
La plecarea de pe loc motorul trebuie turat destul de mult iar treptele trebuiesc schimbate destul de repede. Per total, compromisul cutiei de viteze de pe Logan este unul mai putin fericit in comparatie cu transmisia care echipa Dacia SuperNova. In ciuda acestor mici probleme, Logan este un automobil reusit si performant, iar daca ne raportam la pretul de achizitie si la dotarile standard, acest automobil devine cea mai intersanta aparitie a industriei auto mondiale de la acest inceput de mileniu.
Pentru a mari si mai mult acest succes de proportii, cei de la Renault si Dacia au decis ca este momentul sa introduca si o mult asteptata varianta diesel.
Astfel, Logan a primit un motor diesel dCI de 1,5 litri. Acest motor de origine Renault este fabricat in Spania si are o putere maxima de 65 de CP pentru Romania, iar pentru export 70 de CP. Noul Renault Clio III lansat recent pe piata din vest este echipat cu acelasi motor de 1,5 litri, insa trebuie spus ca varianta de top dezvolta pe Renault o putere maxima de 107 CP.
Cuplul motor de 240 de Nm este printre cele mai bune din segment. Dacia noastra nu are decat 65 de CP si 160 de Nm insa aceasta putere este suficienta pentru un condus relaxant. Cel mai important lucru in afara consumului de combustibil incredibil de mic de 4,8 litri este cuplul motor de 160 de Nm care este disponibil inca de la o turatie de 2000 rpm. Acesta favorizeaza un condus mult mai relaxant in mediu urban. Logan diesel poate mentine fara probleme o viteza de croaziera de peste 100 de km/h.
Pentru a reduce vibratiile cauzate de propulsorul dCI, inginerii de la Dacia au montat filtrul de aer direct pe blocul motor, acum intregul propulsor fiind pozitionat pe alti suporti conceputi la randul lor sa reduca din vibratii. Odata cu acest eveniment putem spune sigur ca in sfarsit oferta pentru Dacia Logan este completa.
Din acest moment taximetristii dar si cei care conduc mult vor opta pentru varianta diesel. dCI-ul lui Renault consuma putin, nu este prea galagios si nu in ultimul rand echipeaza un automobil care dispune de un rezervor de 50 de litri, rezultatul fiind o autonomie care se apropie daca nu chiar care depaseste 1.000 de Km.
Pretul de achizitie al Logan-ului diesel in varianta Ambiance este de 7.270 euro si reprezinta in acest moment cel mai ieftin automobil din lume echipat cu un motor diesel common-rail de ultima generatie.
Cei care doresc varianta de top Laureate vor trebui sa plateasca aproximativ 8.670 de euro, pret care, daca tinem cont de dotarile standard, este imbatabil.