Noua varianta poarta denumirea IS 220 d si este echipata cu acelasi propulsor diesel de 2,2 litri care se gaseste si pe limuzina de Toyota Avensis.
Puterea maxima dezvoltata de 175 CP la 3.600 rpm face acest Lexus o masina mult mai puternica in comparatie cu BMW-ul 320d (163 CP), Audi-ul A4 2.5 TDI (163 CP) respectiv modelul C220 CDI de la Mercedes (150 CP).
Realitatea este urmatoarea si anume in ciuda faptului ca motorul de la Toyota are o putere maxima superioara celorlalti concurenti si de asemena dispune de cel mai mare cuplu motor dintre adversarii enumerati, 400 Nm, rafinamentul motorului si exactitatea schimbarii raporatelor cutiei de viteze sunt clar inferioare BMW-ului 320 d. Cel mai mare dezavantaj al Lexus-ului in comparatie directa cu BMW-ul 320 d este greutatea la gol de 1,655 kg care este foarte mare pentru acest segment.
Chiar si asa acest prim Lexus diesel este o masina extrem de luxoasa care se mandreste cu un raport satisfactie clienti imbatabil.
Calitatea de asamblare a masinii japoneze rivalizeaza daca nu cumva chiar intrece ceea ce ofera constructorii germani, renumele marcii Lexus nemaifiind o problema pe piata europeana cum era cu ceva ani in urma. Din punct de vedere al performantelor rutiere noul Lexus IS 220 d este echipat standard cu o transmisie manuala cu 6 rapoarte si atinge 100 de km/h in doar 8,9 secunde iar viteza maxima depaseste 210 km/h.
Din punct de vedere a protejarii mediului inconjurator, noul motor diesel nu numai ca indeplineste norma de poluare Euro IV dar se incadreaza deja in parametrii viitoarei norme de poluare Euro V.
Pentru a beneficia de cuplul motor foarte mare in conditii de siguranta, inginerii japonezi au echipat versiunea diesel cu sistemul electronic de control al stabilitatii VDIM, acest sistem permitand soferului un control superior a masinii in conditii extreme.
Aceasta mutare a celor de la Toyota ( proprietarul marcii Lexus) pare la fel de surprinzatoare precum a fost si echiparea limuzinelor britanice Jaguar cu motoare diesel Hdi de provenienta franceza.
In urma cu ceva vreme era de neconceput ca un Lexus sa fie motorizat de un propulsor diesel insa mentalitatea pietei auto europene de a echipa chiar si cel emai luxoase automobile cu deisel-uri a obligat Lexus sa intreprinda aceasta mutare.