In ciuda faptului ca masinile electrice nu au vanzarile scontate de catre producatori, piata auto europeana trece in aceste momente prin schimbari extreme.
In timp ce masinile noi NU SE MAI PRODUC cu motoare diesel Euro 6, piata de masini SH a inceput sa fie complet atipica fata de cea din anul 2019, ultimul an fara pandemii si electrificari fortate.
PRETUL MASINILOR SH A CRESCUT CU 30-50%
In prezent, daca vrei sa-ti cumperi masina diesel premium cu 4-6 ani vechime si doar 150.000 de km, fie platesti extrem de mult fata de anul 2019, fie te indrepti spre un model cu peste 300.000 de km.
Motivul acestei cresteri a preturilor pentru masinile SH este faptul ca producatorii au dublat pretul masinilor noi, cat despre cele diesel acestea au disparut de pe piata cu anul 2020 al electrificarii fortate din Europa.
Pe piete traditional diesel precum Germania sau Olanda gasesti masini premium diesel cu preturi exagerate, iar cele cu an de fabricatie 2018-2019 sunt deja cu peste 400.000 de km la bord.
Sa gasesti o masina buna diesel cu o putere de 200 CP si cutie automata este greu daca vrei si un pret decent de achizitie, acum posesorii de astfel de modele preferand sa le tina pentru ei pentru ca nu mai au altele mai noi pe piata.
IN ROMANIA VOM VEDEA MASINI CU MAI MULTI KM MASLUITI!
Tinand cont de aceasta situatie a parcului auto SH, samsarelul de baza din Romania va aduce in continuare modelele preferate SH insa cu 400 sau 800.000 de km dupa care vor intra in zona de “slabit” km pentru a se putea vinde cu pretul dorit de romani.
Aici, atragem atentia ca in acest moment nu mai este bine “sa cumperi AN DE FABRICATIE” pentru ca vei avea cu siguranta surprize din partea samsarilor de tipul cocalar, o solutie mai buna fiind un an mai vechi de fabricatie insa o masina verificata si vanduta chiar de un dealer.
Si spunem asta, pentru ca in Romania nu exista restrictii de norme de poluare in orase sau la taxarea anuala de tipul impozit sau RCA!
La mare cautare in Romania sunt modele BMW Seria 5 F10 si G30 si gama Mercedes Clasa E 200 si 220 diesel. Audi A6 2.0 TDI nu mai este interesant pentru romani pentru ca transmisia DSG longitudinala S-Tronic cedeaza, iar reparatia te costa in medie 3.500 euro.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI