AutoBild a realizat un test de amploare cu 12 dintre cele mai vandute masini electrice din Germania pentru a arata ce autonomie au acestea in mod real pe autostrada.
Rezultatul este unu socant pentru ca in top 6 cele mai bune masini electrice pretul de vanzarea real depaseste suma de 60.000 euro, iar modelele mai ieftine au autonomii si mai mici.
Pe prima pozitie la testul de autostrada realizat la o viteza constanta de 130 km/h se afla noul Mercedes Benz EQS 580 care din pacate merge maxim 444 km insa si un pret de peste 150.000 euro.
Pe locul secund se afla BMW iX xDrive50 – 434 km care are la randul sau un pret de peste 100.000 euro.
Ultimul pe podium este Ford Mustang Mach-E GT – 367 km care se vinde si in Romania cu un pret care incepe de la suma de 45.000 euro.
Škoda Enyaq iV80 – 316 km si Volkswagen ID.4 GTX – 332 km sunt ambele identice tehnic insa cu preturi reale de peste 60.000 euro in versiunile de fata.
Doar Kia EV6 cu un pret de 35.000 euro poate sa depaseasca granita a 300 km cu o singura alimentare la o viteza constanta de 130 km/h.
Rezultatul celor de al AutoBild arata cat de ineficiente sunt aceste masini electrice atunci cand utilizezi o infrastructura moderna cum vedem in Europa de Vest!
12. Opel Zafira e-Life M – 250 km
11. Mercedes-Benz EQV 300 – 273 km
10. Kia e-Soul – 280 km
9. Hyundai Ioniq 5 – 290 km
8. Kia EV6 – 305 km
7. Škoda Enyaq iV80 – 316 km
6. Volkswagen ID.4 GTX – 332 km
5. Porsche Taycan 4S – 352 km
4. Audi e-tron GT RS – 367 km
3. Ford Mustang Mach-E GT – 367 km
2. BMW iX xDrive50 – 434 km
1. Mercedes-Benz EQS 580 4Matic – 444 km
Tesla de ce nu este menționată ? Rușine .
Tesla e mașina? Eu credeam ca e o unealtă !
stai linistit ca si model 3 la 130km/h in varianta long range scoate 340km.
La fel toyota de ce nu este mentionata?
Pentru ca nu are masini electrice 🙂
Nimeni nu explică ce urmează după cei 5-6-7 ani de garanție la acumulatori. Cumpărăm alții, renunțăm la mașină sau o vindem ca pe o lanternă fără baterii.
Bine punctat!
Bateriile au 8 ani garanție la toți producătorii, până și Dacia Spring are 8 ani. După 8 ani, prețul bateriei va fi maxim o treime din cel de acum, și va avea o capacitate mult mai mare, fiindcă se îmbunătățește mereu tehnologia.
In teorie e ok. Deocamdată nimeni nu oferă decât promisiuni sau dă din umeri. In mai puțin de 8 ani, din informațiile mele, se trece masiv la hidrogen. Deja e utilizată cu succes tehnologia pe taxiuri in unele țări. PS Vehiculele pe hidrogen deja au prețuri rezonabile.
Hidrogen Da in Europa de Vesta insa nicioadata in Europa de Est! O statie de hidrogen costa 7 milioane de euro si nici macar OMV Petrom nu-si permita sa inlocuiasca 500 de statii!