In urma cu cateva ore ASF a publicat in premiera grila de preturi care urmeaza sa fie “litera de lege” pentru toate companiile de asigurari auto din Romania.
In premiera in Romania costul total al politei RCA va avea un pret diferentiat de zona unde locuiesti si de puterea motorului masinii tale, adica daca conduci o masina de 50 CP vei avea de platit mult mai putin decat un sofer de masina cu peste 300 CP.
Noua grila anunta soferii ca daca locuiesc in Bucuresti-Ilfov si conduc o masina de 102 CP vor avea un RCA cu un cost anual de 3.800 lei ( 760 euro), iar daca conduc o masina cu o puterea de 402 CP vor avea de platit suma de 5.240 lei ( 1.100 euro).
Evident ca aceste preturi sunt pentru soferii cu o varsta mai mica de 30 ani, insa pentru un sofer cu o varsta de 31-50 ani pretul politelor scade pana undeva in zona de 2.400 lei daca condus o masina de 102 CP.
CARE SUNT PROBLEMELE CU ASIGURARILE RCA IN ROMANIA?
Aceste calcule sunt eronate din punctul nostru de vedere pentru ca toti soferii sub 30 de ani vor avea polite auto RCA pe numele parintilor sau al bunicilor, iar 500.000 de masini de provincie care circula zi de zi in Bucuresti-Ilfov vor avea un cost RCA mult mai mic pentru ca sunt inmatriculate in provincie.
In aceasta situatie este recomandat ca soferii din Bucuresti sa fie protejati prin introducerea unei taxe de intare in Capitala al masinilor de provincie, masini care din pacate sunt implicate in foarte multe accidente rutiere din lipsa de atentie/experienta a celor care nu locuiesc in Bucuresti.
Recomandam celor de la ASF ca Romania sa treaca la tipul de asigurare RCA cum este cel din Marea Britanie, adica RCA-ul sa fie realizat pe persoana fizica pentru ca un sofer poate conduce mai multe masini si riscurile sunt complet diferite pentru ca acele masini au costuri de reparatie diferite.
In acea situatie nu se vor mai putea face asigurari pe numele parintilor, iar soferii vinovati vor avea Bonus Malus pe numele lor indiferent ce masina conduc in decursul unui an.
Si ca fapt divers, marii perdanti sunt si cei care conduc masini electrice puternice, asigurarile lor urmand sa fie peste cele ale unui diesel de 190 CP pentru ca masinile electrice au puteri de peste 250 CP in medie.
Acest calcul al costului raportat la puterea motorului urmeaza sa fie vazut si in zona politelor Casco care vor avea preturi si mai mari pentru masinile electrice noi!
Solicitarea dvs. de introducere a unei polițe RCA individuale am cerut-o încă de acum șase 6 ani. Dar nu m-a văzut nimeni sau nu au băgat în seamă. E drept, primul pas de organizare funcție de puterea în kw a fost realizat, dar ceea ce am considerat util , nu. Practic, fiecare posesor de permis auto (mă refer la particulari) ar trebui sa fie plătitor de RCA, chiar daca are sau nu un autovehicul in proprietate. Oricând poate urca la volan și atunci devine prezumtiv participant la un eveniment rutier. Ca varianta, cine nu dorește să achite o poliță RCA, poate preda temporar permisul la sediul Poliției. După ce vine cu polița la poliție primește permisul fără alte condiții suplimentare. Simplu.
da parere unui ”necunoscator” daca ai 10 masini platesti doar un rca si atunci unde e cistigul sau pierderea
@geroberto. Esti inteligent. Hai sa luam bani de la toti degeaba nu? Are permis ia-i banii. Are masina ia-i banii. Asa si cu inpozitele. Conduce poate o data la an cand scoate si masina, dar arde-l pe prost ca e fraier si accepta. Cum dracu va vin ma ideile astea de jefuit? Ceva constructiv, util n-ai sa vezi. Doar japcă de la fraieri.
Dar daca ar fi plata pe zi sau saptamana cum ar fi ma? Fix atunci cand conduci?! Rau nu? Foamete la buzunarele mafiei. Mai bine sa arzi pe fraieri ca poti si aveti tupeu, cat tine, tine, cand nu, o dati cotita si tot voi la butoane.