De fiecare data cand vrei sa constati care este pulsul real al economiei unei tari capitaliste trebuie sa te uiti la cifrele afisate de catre piata auto, zona unde de vede foarte simplu care este puterea de cumparare a unui popor.
Datele ACEA arata ca in toate tarile din Europa in luna februarie vanzarile de masini noi sunt mai mari in medie cu 10% fata de aceeasi perioada a anului 2023, insa cand ne uitam la cifrele din Romania vedem ca la noi avem o scadere.
Romania se situeaza pe pozitia 14 in UE, cu un volum de 24.072 autoturisme noi inmatriculate, inregistrand o scadere de -2.6% comparativ cu perioada ianuarie-februarie 2023.
Aceasta scadere anunta intarea Romaniei in recesiune pentru ca vanzarea de masini noi este un etalon economic, si aici nu trebuie sa uitam ca Dacia chiar are masini ieftine la vanzare.
Nu se cunosc informatii referitoare la vanzarea de masini SH in aceeasi perioda, insa cand piata de masini NOI este in scadere importurile de masini SH sunt in crestere.
CINE VINDE MASINI NOI IN EUROPA IN 2024?
Cele mai multe autoturisme noi inmatriculate in total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 516.668 unitati, in crestere cu +9.2%, urmate de grupul STELANTIS cu 369.106 unitati, in crestere cu +14.1% si de Grupul Renault cu 189.599 unitati, in crestere cu +1.8% (din care DACIA: 98.505 unitati, in crestere cu +6.3% fata de ian-feb 2023).
Autoturismele marca Ford au reprezentat in ian-feb 2024 un numar de 68.285 unitati noi inmatriculate,in scadere cu -11.4% fata de ian-feb 2023.
România era pe locul 13 în UE în ceea ce privește înmatricularea autoturismelor în primele opt luni ale lui 2022, iar acum in 2024 am cazut pe locul 14 si sunt sanse ca Romania sa fie ultima din UE in comparatie cu anul precedent.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI