Acest lucru nu credem ca era nevoie, insa in ultimele 22 de zile romanii au cumparat benzina si motorina care sunt complet diferite fata de combustibilii din mai 2023.
Este vorba de implementarea Ordonantei de Urgenta 33/2023 a Guvernului PNl-PSD-UDMR din 12 mai 2023.
Aceasta ordonata de urgenta forteaza toti comerciantii de benzina si motorina sa adauge 8 sau 10 % biocombustibil la fiecare litru comercializat, cantitate mare care duce la un mers neregulat a motoarele de generatie veche si a unui consum crescut la cele mai noi.
Momentan nu se cunosc detalii oficiale referitoare la consumul marit, insa in Europa de Vest soferii deja de plang de faptul ca multe motoare consuma in medie cu 10% in plus fata de perioada precedenta cand nu era aplicata o cantitate atat de mare de biocombustibil in benzina si motorina vanduta.
Petrom chiar si pe pagina oficiala mentioneaza ca acest biocombustibil poate avea un comportamet diferit asupra motorului:
“*Atenție! Verifică compatibilitatea motorului autovehiculului tău cu acest amestec de carburant. Compatibilitatea motorului cu tipurile de carburant poate fi verificată în cartea tehnică a autoturismului.”
Benzina 95 de la Petrom are urmatoarele caracteristici: “Prezentul standard de firmă stabileşte condiţiile tehnice şi metodele de încercare pentru tipul de carburant E10 având conținut maxim de oxigen de 3,7 % (m/m) şi conținut maxim de etanol de 10 % (V/V), carburant folosit pentru vehiculele proiectate sa folosească acest tip de benzină fără plumb.”
„E” = benzină: Mașinile pe benzină vor fi alimentate cu carburanți de tip ”E”. Iar litera va fi urmată de o cifră. ”E5” se vor numi benzinele clasice, de 95 și 98.
”E10” se va numi benzina de 95 cu o compoziție de 10% etanol. Iar ”E85” va fi pentru super-etanol.
Grafic, tipurile de benzină vor fi încadrate într-un cerc.
„B” = motorină: În funcție de procentajul de bio-diesel, motorina o veți găsi sub denumirea B7 și, în viitor, B10.
Simbolul grafic pentru motorină este pătratul.
VEZI CE ZICE LEGEA DESPRE NOII COMBUSTIBILI:
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 33 din 12 mai 2023 privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 80/2018 pentru stabilirea condițiilor de introducere pe piață a benzinei și motorinei, de introducere a unui mecanism de monitorizare și reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră.
Pentru respectarea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, începând cu data de 1 iunie 2023, operatorii economici comercializează motorină cu un conținut de biocarburant de minimum 6,5% în volum.(3) Cu informarea prealabilă a autorității competente, prin excepție de la prevederile alin.
(1) și (2), pentru asigurarea protejării în condiții de iarnă a motoarelor cu aprindere prin compresie prezente pe anumite categorii de vehicule, utilaje, echipamente și/sau nave care prezintă limitări tehnice de utilizare a combustibililor prevăzuți la alin. (1), se poate utiliza un conținut minim de biocarburant astfel încât punctul maxim de distilare de 65% la 250°C pentru motorină diesel și motorină să fie înlocuit cu un punct maxim de distilare de 10% (vol/vol) la 180°C.
Aha, deci se bagă biocombustibil în carburanți pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, nu? Păi de unde reducere, dacă avem o creștere a consumului de carburant cu 10%? Orice creștere a consumului duce implicit la o creștere a așa-ziselor gaze cu efect de seră, în cazul de față CO2. Arzi mai mult carbon, rezultă mai mult CO2, ce nu-i clar, nu contează dacă-i “bio” sau nu. Justificarea activiștilor de mediu este că cel așa-zis “bio” ar fi “regenerabil”, ajunge înapoi în plante, care-l consumă în procesul de fotosinteză și din plante se obține iarăși biocombustibil, deci se se reia ciclul, pe când cel scos din pământ n-ar mai ajunge înapoi în pământ și ar crește concentrația de CO2 în atmosferă de la 0,041% la 0,0410001%! 😆 De parcă ar conta! Altele sunt motivele, de fapt se dorește reducerea consumului de produse de orice fel, prin introducerea de înlocuitori, așa că vom avea benzină și motorină cu adaos de biocarburanți sau chiar sintetice, salam cu soia și lapte de soia, soia capitalistă fiind bună și sănătoasă, nu ca aia comunistă, cafea cu năut și cicoare și chiar… carne artificială. Totul la un preț mai mare, cu consumuri de materii prime și energie mai mari și cu efecte nocive atât pentru sănătatea omului, cât și pentru mediu. Adaosul de biocombustibili în benzină și motorină nu duce doar la creșterea consumului, deci implicit și a emisiilor de gaze cu efect de seră, ci și la creșterea emisiilor de noxe, care sunt dăunătoare sănătății și mediului și de asemenea duce la distrugerea motoarelor, biocombustibilii fiind corozivi, deci și “dezvoltarea durabilă” nu e decât o lozincă, atât timp cât se acționează în sens contrar, pentru distrugerea bunurilor și a sănătății…
Trimitem Milliarde de Dollari si Euroni ca sa sustinem un razboi al idiotilor. Acolo nu conteaza ca ard benzinarii, rafinarii, depozite de munitie, centrale atomice…. Dar noi salvam planeta mancand gandaci si alte porcarii, ne distrugem sanatatea. Ne distrugem masinile cu combustibili prosti, si trebuie sa devenim toti gay. Asta e viziunea idioata dictaturii europene. Era mai bine fara UE.
Am crezut că numai români au deștepți lor,dar se vede la orizont alții și mai și. Cresc costurile de întreținere și consumul în altă parte este poluarea,dar ei sunt deștepți. Au făcut verificări să vadă modul în care se comportă motorul cu acest amestec.
Ba dar sunt curios , biocombustibil obținut din plante e bio. Ba dar nu arde la fel și nu elimina la fel CO2 așa de curiozitate,câtă prostie exista
Confirm un consum crescut cu 1 litru motorina/100km, masina este cumparata de noua in 2021, aceleasi trasee si stil de condus.
Incearca motorina de la Socar!
Sortimentul mai scump cica ofera aceelasi consum ca si in trecut.
Da consumul a crescut de la 6,4 la 7 Dacia Sandero stepway.