Una dintre cele mai putin cunoscute masini Opel pentru romania, insa una dintre cele mai importante pentru germania tocmai a implinit jumtate de secol din momentul lansarii pe piata.
Este vorba de gama Opel Kadett C care a fost introdusa in productia de masa in Germania de Vest in anul 1973, model construit pana in anul 1979.
Anii 70: Diversitatea este cheia, Kadett face înconjurul lumii
O mașină de familie inteligentă, o a doua mașină elegantă cu un hayon practic sau un coupé sportiv – gama Kadett C a avut mai multe variante între 1973 și 1979. Având o caroserie cu un design pur și o nouă punte față cu două brațe, Kadett C cu tracțiune spate și-a făcut debutul la sfârșitul verii anului 1973.
Printre elementele de design caracteristice se numărau grila plată a radiatorului, capota motorului cu pliul caracteristic mărcii și difuzorul frontal în formă de spoiler. „Kadett nu numai că se conduce excepțional de bine, dar este, de asemenea, construit și finisat solid. Necesită puțină întreținere, este ușor de reparat și economic“, au scris experții în teste auto.
Clienții aveau de unde alege și puteau găsi varianta Kadett potrivită pentru orice gust. Cea de-a treia generație Kadett a fost disponibilă inițial ca berlină cu două și patru uși în versiuni normale și de lux, ca break cu trei și cinci uși și coupé. Aveau să urmeze mult ma multe variante, deoarece Kadett C a fost conceput ca o „mașină universală“. Nu numai că a ieșit de pe liniile de asamblare din Germania, dar a fost produs și sub denumirea de Chevette la Vauxhall, în Marea Britanie.
În plus, a fost construit și în Asia, Australia și America de Nord și de Sud, cu o caroserie ușor modificată și tehnologie adaptată la condițiile locale.
În Germania, propulsia era asigurată inițial de motoare eficiente de 1,2 litri cu 38 kW/52 CP și 44 kW/60 CP. La începutul anului 1975, o unitate de propulsie pe benzină de 1,0 litri deosebit de economică, cu 30 kW/40 CP, s-a alăturat gamei de motoare. Iar cu modelul GT/E cu injecție de combustibil de 77 kW/105 CP prezentat la IAA în 1975, Opel a continuat tradiția modelului Rallye Kadett.
Opel Astra Sports Tourer Electric: Distracție modernă la volan, dar și responsabilitate
Cea mai nouă generație Astra oferă, de asemenea, multă plăcere de a conduce într-un mod extrem de responsabil.
Motorul electric produce 115 kW/156 CP și livrează un cuplu maxim puternic de 270 Nm la atingea accelerației, asigurând astfel demaraje energice și accelerări impresionante. Și, în timp ce multe alte mașini electrice sunt limitate la 150 sau 160 km/h, noul Astra Sports Tourer Electric are o viteză maximă de 170 km/h.
Energia pentru o autonomie fără emisii locale de până la 413 kilometri conform WLTP este furnizată de bateria litiu-ion de 54 kWh, care poate fi reîncărcată rapid atunci când este necesar.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI