Una dintre cele mai blamate masini cu motoare pe benzina se pare ca are o fiabilitate surprinzatoare in urma unui test de 100.000 de km.
Jurnalistii de la Auto Bild Germania au condus 100.000 de km gama Mokka 1.2 Turbo dupa care au dezasamblat complet masina pentru a vedea care sunt defectele si uzurile nevazute la prima vedere.
Supriza cea mare este aceea ca motorului 1.2 Turbo cu distributie pe curea in imersiune nu a avut nici o problema, mai mult decat atat uzurile pistoanelor si al cilindrilor fiind in parametrii.
VEZ CE ZIC GERMANII:
Tot ce este esențial a rezistat, chiar și transmisia precară a arborelui cu came prin intermediul unei curele de distribuție într-o baie de ulei – trebuie să fiți cu ochii pe ea și, ca noi, să o înlocuiți devreme.
Nu prea avem de ce să ne plângem de protecția împotriva ruginii. Cu toate acestea, având în vedere prețul, căutăm adesea reduceri. Stellantis promite să fi rezolvat punctele slabe cu faceliftul din 2025: unde o distributie cu lanț înlocuiește cureaua de distribuție.
Cele trei pistoane vor dura mult timp, segmentii fiind in stare optima pentru cei peste 100.000 de km realizati.
Supapele de evacuare sunt curate, dar pe supapele de admisie există o mulțime de depuneri de carbon, ceva normal pentru un motor cu injectie directa de benzina.
Motorul de 1,2 litri cu trei cilindri, nu este un miracol economie de a combustibilului, consumând 8,2 litri de benzină premium la 100 km pe întreaga distanță de test (consumul de test pe turul nostru de consum standardizat: 7,9 litri).
Rezervorul de combustibil de 44 de litri este prea mic pentru distanțe lungi, insa este suficient daca mergem cu viteze legale pe autostrada.
Cureaua de distributie a arborelui cu came în baie de ulei, care a subminat oarecum reputația Stellantis a rezistat, insa când atelierul a verificat-o a înlocuit-o la 61.000 de kilometri în loc de 100.000, cât era prevăzut.
La dezasamblarea finală, toți rulmenții, turbo și diferențialul nu prezintă uzură semnificativă. Am găsit puțină rugină incipientă pe suportul punții față, pe suportul barei de protecție și pe balamaua inferioară a ușii pasagerului, uzura normala.
Vedeta este si cutie AT8 Aisin cu convertizor de cuplu care permite motorului sa atinga la 3.000 rpm o viteza de 160 km/h.
De asemenea, în unanimitate au fost lăudate farurile cu LED, sistemul audio și designul calm și minimalist al cockpitului: digital completat de butoane reale. Apple CarPlay este încă pe cablu, insa o conexiune fiabila.
Evaluare: B+
|
---|
Motor
|
Three-cylinder, turbo, front transverse
|
---|---|
displacement
|
1199 cm3
|
Performance
|
96 kW (130 hp) at 5500 rpm
|
max. torque
|
230 Nm at 1750 rpm
|
drive
|
Front-wheel drive/eight-speed automatic
|
Empty weight
|
1295 kg
|
Payload
|
495 kg
|
trunk
|
350–1105 l
|
Top speed
|
200 km/h
|
Consumption
|
5.7 l/100 km
|
si care au fost schimburile de ulei? La 30k sau 5k? Ca sa stim de ce a tinut asa bine pana acum.
Conform caietului de service!