Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Opel a implinit 160 de ani de existenta! Istoria interesanta a marcii germane Opel AG 1862-2022

Opel implineste in aceste zile 160 de ani din momentul aparitiei pe piata din Germania, moment istoric pentru o marca autentica germana.

1868 – Afacerea lui Adam Opel este pe val şi atunci se pun bazele primei fabrici Opel. Tot în acel an Adam se căsătoreşte cu Sophie Scheller, fiica unu industriaş german, a cărui facilitate de producţie o preia peste ani. Adam are apoi 5 ani, care s-au implicat apoi în evoluţia mărcii Opel.

istoria opel, masini opel 2022, probleme opel, opel gm, opel stellantis, motoare opel gm psa, autolatest, probleme opel insignia, testeauto

1872 – Adam Opel este printre primii industriaşi germani care stabilesc un plan de asigurări de sănătate pentru angajaţi.

1886 – Fabrica Opel intră pe piaţa bicicletelor. În mai puţini de 40 de ani, Opel va ajunge cel mai important producător de biciclete. Orientarea către acest domeniu a venit  în urma pasiunii fiilor săi pentru ciclism.

istoria opel, masini opel 2022, probleme opel, opel gm, opel stellantis, motoare opel gm psa, autolatest, probleme opel insignia, testeauto

1895 – Adam Opel moare, iar sarcina conducerii companiei a revenit soţiei sale.

In anul 1902 Opel si-a prezentat prima masina in cadrul Hamburg Motor Show. Pana in anul 1907 compania Opel Darracq a fost dizolvata pentru ca Opel sa ramana un fabricant independent.

istoria opel, masini opel 2022, probleme opel, opel gm, opel stellantis, motoare opel gm psa, autolatest, probleme opel insignia, testeauto

In anul 1929 Opel a fost cumparata de americanii de la General Motors care au vandut compania abia in anul 2017 francezilor de la PSA ( Peugeot-Citroen). Din anul 2021 PSA a fuzionat cu Chrysler si FCA pentru a da nastere concernului Stellantis.

COLABORAREA CU GM: Chevrolet Trax Vs Opel Mokka 2013

Acest SUV care poate sa fie considera chiar si un crossover modern este de fapt o masina aproape identica cu noul Opel Mokka care se gaseste pe piata de aproape un an.

Toate bune si frumoase, insa cand suntem pusi in fata alegerii unui model dintre cele doua lucrurile devin complicate pentru ca masinile sunt identice din punct de vedere tehnic.

Singurele diferente se regasesc la pret unde Trax este mai ieftin si la interior unde plansa de bord este diferita la nivelul consolei centrale.

Opel ofera un sistem de navigatie clasic gasit si pe Insignia, sistem care este depasit la toate capitolele de cel al lui Trax.

Comutatoarele din Mokka sunt cele de pe Astra si sunt mai bune calitativ decat cele din Trax, insa la capitolul eficienta si de aceasta data Chevrolet este superior lui Mokka.

istoria opel, masini opel 2022, probleme opel, opel gm, opel stellantis, motoare opel gm psa, autolatest, probleme opel insignia, testeauto

Motorul de baza pe benzina are 1.6 litri si este oferit doar pentru versiunea 4×2, in timp ce motorul turbo de 1.4 litri si 150 CP se gaseste doar pentru versiunea 4×4.

Fanii diesel pot alege un motor Isuzu de 1.7 litri, motor puternic si relativ economic pentru un crossover cu o greutate la gol de aproximativ 1.5 tone.

Test Drive cu noul crossover Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021

test Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021, drive test, test ro, review Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021, date tehnice, autolatest, pret oferta opel mokka, garda la sol, motor 1.2 puretech opel mokka, cutie aisin at8 opel, 0-100 km/h, consum real Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021

Opel a revenit surprinzator pe piata din Europa, pentru ca in ultimii doi ani, germanii sunt sub tutela celor de la PSA ( acum Stellantis).

GM nu a reusit sa redreseze marca Opel in ultimii 20 de ani, iar PSA in doar doi ani a pus marca germana “pe roti” din punct de vedere financiar.

test Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021, drive test, test ro, review Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021, date tehnice, autolatest, pret oferta opel mokka, garda la sol, motor 1.2 puretech opel mokka, cutie aisin at8 opel, 0-100 km/h, consum real Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021

Adica, PSA a revizuit complet gama Opel, in Europa, prin renuntarea la vechile masini construite pe baze tehnice GM depasite complet, insa si prin implementarea pe toate masinile Opel a noilor motorizari de ultima generatie PSA.

Aceasta este reteta succesului marcii Opel din ultimii doi ani, insa povestea nu se opreste aici pentru ca Mokka a ajuns la a doua generatie si acum este un crossover mult mai bun decat oferta celor de la Renault sau Grupul VAG.

test Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021, drive test, test ro, review Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021, date tehnice, autolatest, pret oferta opel mokka, garda la sol, motor 1.2 puretech opel mokka, cutie aisin at8 opel, 0-100 km/h, consum real Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021

DE CE MOKKA B IN 2021?

In primul rand, vorbim de o masina complet noua, care este construita asemenea lui Peugeot 2008 pe noua platforma EMP1 a celor de la PSA, adica o platforma tehnica uitilizata de Peugeot 208, 2008, Citroen C4 III,  DS3, insa si gama Opel Corsa F si mai nou, Mokka B.

test Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021, drive test, test ro, review Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021, date tehnice, autolatest, pret oferta opel mokka, garda la sol, motor 1.2 puretech opel mokka, cutie aisin at8 opel, 0-100 km/h, consum real Opel Mokka GS Line Pack F12XHT S/S 130 CP cutie automata Aisin AT8 2021

Denumita de francezi CMP, aceasta platforma permite celor patru marci sa foloseasca elemente comune, pentru a avea costuri de fabricatie reduse, si automat un pret final de vanzare mult mai mic.

Noul Mokka 2021 face parte din segmentul crossover de clasa mica, adica concureaza cu Renault Captur sau VW T-Cross, insa masina germanilor aduce in plus un design mult mai elaborat si motorizari de top.

Versiunea din acest test este de fapt Mokka de top, pe benzina, pentru ca are sub capota motorizarea 1.2 PureTech de 130 CP, care este cuplata la excelenta transmisie automata clasica cu convertizor de cuplu Aisin AT8.

DESIGN MOKKA I, MOKKA X SI ACUM MOKKA B

MAREA PROBLEMEA OPEL CU MOTOARELE ITALIENE VM MOTORI!

Opel Insignia SH 2.0 CDTI! Probleme O-Ring Ulei motorizari A20DTH, A20DTJ, A20DTR, A20DTL, A20DT, A20DTC

Cei neavizati trebuie sa stie ca noi vorbim aici de motorul diesel de generatie noua care nu are nici o legatura cu vechea motorizarea 2.0 DTI sau 2.2 DTI gasite pe Vectra B, C sau Zafira A. Acest motor din urma are distributia pe lant si este un motor 100% realizat de catre Opel.

 Motorul cu probleme se numeste A20DTH, A20DTJ, A20DTR, A20DTL, A20DT, A20DTC si este un motor 100& italian pentru ca este construit de catre VM Motori de catre Fiat impreuna cu VM.

Acest motor are doar o distributie pe curea si dezvolta puteri maxime cuprinse intre 110 si 195 CP, motor care mai are denumirea de GM Ecotec Family B Multijet.

istoria opel, masini opel 2022, probleme opel, opel gm, opel stellantis, motoare opel gm psa, autolatest, probleme opel insignia, testeauto

istoria opel, masini opel 2022, probleme opel, opel gm, opel stellantis, motoare opel gm psa, autolatest, probleme opel insignia, testeauto

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente