Cand Fiat Group a preluat in iunie 2009 grupul american Chrysler, a inclus in portofoliul sau european nu numai o gama de noi modele ci si una dintre marcile auto cele mai incarcate de istorie, adrenalina si emotie din intreaga lume, deschizand o noua etapa pentru marca al carei nume, Jeep, provine, deloc surprinzator, din sintagma “general purposes”. Conform unuia dintre reporterii de razboi ce au documentat contributia remarcabila a marcii la anduranta si victoria aliatilor, Jeep “…facea de toate.
Ajungea oriunde. Era loial ca un caine, puternic ca un magar si agil ca o capra. Cara constant de doua ori mai mult decat era proiectat sa o faca si totusi mergea mai departe”. Ca marca, Jeep a luat nastere in urma cu 70 de ani cand armata S.U.A a solicitat crearea unui automobil modern, cu totul special, care sa serveasca celor mai diverse scopuri in cele mai neprietenoase conditii. Pe 15 iulie 1941 a fost produs astfel primul Jeep 4×4, un vehicul militar numit Willys Overland, devenit in scurt timp un adevart erou al celui de-al doilea Razboi Mondial atat datorita robustetii si versatilitatii uimitoare dar si datorita legaturilor emotionale care s-au creat atunci intre soldati si jeep’urile pe care le conduceau.
Ca efect, in 1945 a inceput productia de serie a primului autovehicul Jeep pentru uz civil, considerat de altfel si primul off roader modern din industria auto. In 1963, prin lansarea lui Jeep Wagoneer, Jeep a inventat si segmentul SUV premium, adaugand eleganta si stil unor masini capabile de aproape orice si schimband astfel pentru totdeauna cursul industriei de profil si al modalitatii in care un automobil poate aborda provocarile din natura. Sinonim cu libertatea, ca stare de spirit, si cu determinarea individuala de a depasi obstacole si de a te bucura de aventura cu incredere si fara constrangeri tehnice, Jeep a vandut pana in prezent peste 15 milioane de unitati, 6 milioane fiind inca active pe cele mai diverse drumuri, din intreaga lume.