Lipsa vanzarilor la nivelul anului 2019 face ca dealerii auto din Romania sa creasca pretul pentru revizia obligatorie, revizie care daca nu este realizata masina pierde garantia.
Exemplul de fata este cel al unui banal SUV Toyota RAV4 Hybrid cu motorul aspirat care te costa acum la reprezentantele Toyota București Vest – Asko Group peste 3.700 lei.
De fapt, daca ne uitam pe factura finala vedem ca reprezentanta si-a triplat profitul fara sa fie nevoie mai ales ca ei castiga in medie 50% si pentru piesele de schimb.
Cei care nu detin o Toyota citesc paragraful ( inspectie periodica tip b) drept REVIZIA NORMALA care reprezinta: inlocuire ulei + filtru ulei + filtru aer + filtru polen + inlocuit lichid frana + inlocuit placate frana fata + igienizare sistem climatizare. Aceasta costa in total doar 678 de lei!
Pana acum verificarea sistemului hybrid la Toyota era GRATUIT, insa de acum dealerii taxeaza cu 240 aceasta verificare care nu inseamna decat un test rapid pin mufa OBD!
Standul de frane taxat cu peste 50 lei trebuia sa fie GRATIS mai ales daca clientul a schimbat placutele de frana, service-ul fiind obligat de RAR sa efectueze aceasta procedura!
In trecut cu 1.500 de lei realizai fara probleme aceeasi revizie la un RAV4 Hybrid, insa dorinta de profit a dealerilor Toyota a permis cresterea unei banale revizii la pesye 3.700 lei.
VEZI CARE SUNT TERMENE LEGALE TOYOTA PENTRU REVIZII?
Masina ta va avea nevoie de o revizie la fiecare 2 ani/30,000 km (indiferent care din aceste doua conditii este indeplinita mai curand). O revizie intermediara este necesara anual sau la fiecare 15.000 km.
Adica, pe hartie primesti 2 ani sau 30.000 de km care ajunge prima, insa in realitate trebuie sa te prezinti anual la REVIZIA INTERMEDIARA?!?!

Văd eu bine pe factură ca un tub de vaselina costa 250 lei (ultima linie din factură) ?!? Asta este nesimțire și bătaie de joc, la un loc.
Daca ne uiam un pic pe desfasuratorul facturii veti vedea ca au fost schimbate si placutele de frana, s-a facut si o testare hibrid pentru extinderea garantiei bateriei hibrid, ITP……..
Eu nu vad ITP! Sa nu confunzi cu revizia propriu zisa la Toyota!
Din cauza asta nu o sa-mi cumpar niciodata masina noua. O cumpar la 30000 km dupa 3 ani si fac reviziile unde vresu eu si la o treime din pret. Escrocii dracu
Începutul Articolului este Esențial ! Ei și Alții din Țară , numai au vânzările de altă dată și atunci e logic că trăiesc din Mentenanță ! numai că pe lângă sunt și Costuri de întreținere a Service ului , Reprezentanței : Te , Vă duceți cu Auto , vine consulieru ,te întreabă Ce și Cum , i ți pune celofan pe volan și husă de nailon pe scaun șofer , și o duce în Hală la mecanic , pe Tine te poftește să i ei loc în Sala , Camera de Vizionare . Toate aceste lucruri , necesita costuri pe care ,Clientul le achită pe lângă Revizie , intra pe Factura , la Ore sau la DMR , Demontat ,Remontat. De aceea se ajunge la 3700 ori și peste .
Ce se întâmplă în timpurile actuale și în țară asta este trist. In anul 2007 am cumpărat Mazda 5 noua în străinătate unde am stat mai bine de 10 ani,nu spun tara că nu are rost și va spun că în cei 5 ani cât am făcut garanția la ei costul facturii nu a trecut de 250 euro anual și de fiecare data îmi dădeau un cadou,de la Mazda,ba articole de plaja,de iarna ,etc cu emblema Mazda,cea ce la noi sunt convins că nu sa făcut niciodată. Sunt dezamăgit și va spun că nu voi mai cumpără mașină nouă mai ales datorita timpurilor in care trăim și a legilor celor de la U.E care vor că mașina după 7-8 ani sa fie considerată veche,așa că nu voi mai cumpără nimic,nici hibrid,nici electrica.
Revizia nu este chiar asa banala. Vad ca s-au schimbat si placutele de frana fata si antigelul, lucruri pe care nu le faci la o revizie banala… Ca e mult, ca e putin acum depinde de mai multi factori insa o reprezentanta face totul legal, nu e Gigi de la colt, tre sa plateasca salarii, taxe, etc l. ci nu la negru.
250 de lei un tub cu vaselina (chiar a intrat un tub)? 2 acute si 2-3 litri de lichid de frana maxim maxim 500 de ron standul de frana este obligatoriu si gratuit daca schimbi placutele la ei (asaa ar trebui dupa lege)dar la noi legea este pentru fraieri ,am facit schimb de ulei filtre placute la un mercedes glk intr-un service autorizat rar nu mercedes si ma costat 1200 ron tot inclus piese+manopera se stie ca reprezentantele rup buzunarele clientilor dar nimeni nu vede
Nici odată nu ma voi duce la un service autorizat… ptr ca sunt cei mai mari hoți!
Cum voi putea pe la un colț, pe la un garaj, pe la un particular…. si apoi renunț să-mi mai cumpar masină! Ma voi adapta cum voi putea…. ca de nu ma făcut muma în mașină și nici Decebal nu a avut… si sa descurcat! Nu se moare din asta și nici nu ma voi lăsa furat (legal) de unii! Știm cu toții ca trăim în țară despotica a lui Papar Vodă…. numita România bananiera!
Ramai cu gura cascata la cat tupeu detin unii dealeri. Asa ajung romanii sa se lipseasca de cumpararea unei masini noi sau sa isi faca reviziile prin strainatate!
Am o Toyota RAV-4 Hibrid din 2021 și până în aceasta vara am făcut reviziile în Belgia (o țară nu foarte ieftină). Va mărturisesc că pentru revizia de 15.000 km am plătit 240 euro, pentru cea de 30000km am plătit 222 iar pentru cea de 45000km am plătit 250 – pot dovedi cu facturi. Am rămas șocat când la reprezentanța din Buzău mi-au cerut 1500 lei pentru revizie si 250 de lei pentru verificare sistem hibrid.
Asta nu inteleg baietii de Romania fani Toyota!
Zici ca au creiere de bibilica si cred/inghit tot ce spune dealerul 🙂