Se pare ca presa auto de casa promoveaza cu mare tam tam faptul ca in 2022 romanii au cumparat peste 10,000 de masini electrice, insa realitatea este ca dintre acestea peste 8.000 sunt Dacia Spring.
Masina care este doar una citadina si nu poate sa fie comparata cu nici un alt concurent la capitolul putere (doar 44 CP de categorie moped) si siguranta in caz de accident (doar 1 stea EuroNCAP).
Adica nu poate intra in acest top pentru ca este prea diferita de restul concurentei sale!
Acesta este si motivul pentru care in Romania au fost vandute doar aproximativ 2.000 de masini electrice care ofera peste 80 CP si o siguranta in caz de accident mai mare de 4 stele EuroNCAP.
Situtia reala a pietei auto din Romania este aratata de luna noiembrie cand au fost vandute doar 59 de VW e-UP, 31 de mult laudate Renault Megane E-Tech, iar marcile premium Audi, BMW, Mercedes Benz si Porche nu au vandut impreuna mai mult de 77 de unitati!
MASINA ELECTRICA ESTE IN CONTINUARE IRELEVANTA IN ROMANIA
Si ca sa intelegi cel mai bine este sa te uiti putin pe datele de la ACAROM cu vanzarile de masini pe benzina ( inclusiv hybrid) sau diesel in primele 11 luni din 2022:
Pe primele unsprezece luni din 2022, inmatricularile de autoturisme noi au atins valoarea de 116.891 unitati, in crestere cu 6.9% fata de perioada similara din 2021, respectiv 109.350 unitati.
Inmatricularile de autoturisme second hand in Romania au ajuns la valoarea de 293.919 unitati.
Adica, romanii au comparat peste 410.800 masini NOI+SH, si DOAR 2.000 de masini electrice!