Toyota a inceput sa vanda in Romania mai multe masini noi decat VW, Skoda sau Renault, lucru bun pentru ca anunta o piata auto care incepe sa recunoasca masinile fiabile.
Toate bune si frumoase, insa Toyota nu se vinde in Romania de catre Toyota Europe, ci de un dealer din Grecia, iar acest lucru se vede cel mai bine la preturile foarte mari de vanzare insa si la preturile aplicate pentru menteanta de catre dealeri.
Sa spui ca masina are 6 ani sau 200.000 de km doar pentru a forta clientii sa mearga “obligat” la revizii la dealer este o solutie de marketing care functioneaza fara ca romanii sa tina cont de faptul ca toate masinile Toyota au de fapt garantia continentala de 3 ani sau 100.000 de km bumper to bumper.
In Romania singura marca care are garantia mare este KIA cu 7 ani sau 150.000 de km bumper to bumper.
Exemplul de astazi este cel al unui C-HR care a ajuns la revizia de 90.000 de km, unde dealerul Toyota Bucuresti Sud a cerut suma de 2.100 lei, din care manopera are un cost de 590 lei, si noi toti stim ca o asemenea revizie dureaza maxim 30 de minute in orice service specializat.
Clientii se plang ca un far de C-HR se vinde in Romania cu suma de 11.000 lei fara montarea si calibrarea pe masina. Doua faruri de C-HR te costa la dealerii Toyota doar 22.200 lei sau 4.500 euro!
Si nu trebuie sa uitam ca aceelasi far de C-HR cu LED se vinde SH ca piesa originala in Germania cu doar 240 euro.
Test Drive cu Toyota C-HR 1.8 Hybrid eCVT! Performante mediocre si calitate proasta de fabricatie
Pretul ala mare vad ca vine , in principal, de la cele 4 bujii care costa 1.000 lei… 250 lei o bujie… enorm….
In franta 250€ revizia
Mai spune ca poate romanasii de aici nu inteleg ca sunt furati pe fata!
Traiasca Toyota si dealerii lor 🙂
Hai să îți spun ceva.
Vecinul meu, are un prieten , ce lucrează la un magazin de piese auto aici în Italia. Cele mai multe piese care se vând sunt de BMW, Vw,Ford, Audi etc etc,iar cele mai puține sunt Toyota și Honda.
Anul trecut în afară de consumabile pentru Toyota nu a vândut NICI MĂCAR O BUJIE.
Vecinul meu are un Prius de la băiatul său din Germania, adus în 2009 cu 600 mii km, iar acum are 990 mii, și are bateriile ORIGINALE , și fără nici o problemă la motor.
Poate că nu excelează calitatea ,,plasticurilor,, de la interior, cum ziceți voi, dar cu siguranță mașinile Toyota în mare parte,,uită ,,drumurile care duc către mecanici .În ce privește revizia făcută în Septembrie anul trecut, ma costat 186 € cu tot cu manoperă la mașina mea, un C-hr din 2020.
Nu contestam fiabilitatea lor, insa preturile de achizitie de noi sunt deja la nivel de BMW sau Mercedes, si Toyota nu este o marca premium!
SH sunt super investitii fara discutie!
În primul rând o “banală” revizie, de obicei, nu se schimbă bujiile ca și în cazul de față – 727 RON. Revizia normală ar costa peste 1300 RON. Având în vedere că mașina are un consum redus de combustibil, nu prea văd problema în a plăti mai mult pe revizie, care este anuală, decât pe combustibil. Se pot face niște calcule simple…
Salutare, reviziile de 60k, 90k nu sunt unele “banale”. Vin cu schimburi de bujii, lichid frana, transmisie daca e cazul etc.
Revizia banala e cea pt ulei și filtru ulei care te ajunge in jur de 500 lei .
De acord cu faptul că prețurile sunt cam ridicate pt Toyota in Romania, mi se par mai ridicate că în alte țări din vest.
Oricum acea garanție de 6 ani este extinsa de la 3 in anumite condiții, pe care ți le spune dealerul.
Poate comparațiile ar trebui sa se facă cu alte revizii similare făcute în reprezentante pt alte mărci. Înainte de a alege sa iau o Toyota am făcut și o astfel de analiză și costurile erau similare sau chiar mai mari.
Și eu plâng acum daca țin cont că vechea mașina o servisam la garajul din colț și plăteam 100 manopera și 200 ulei+ filtru. Daca e sa comparam sa o facem pe situații similare
Caractere infecte au și cei din Timișoara. Am comandat,acum aproape 5 ani, un CHR. Când trebuia să îmi ajungă mașina am sunat la ei dacă a ajuns, dacă o pot vedea. Actele erau în lucru,mai dura câteva zile până la finalizarea acestora dar am vrut sa vad mașină. Răspunsul celor de la Toyota,la o zi după ce i-am sunat: “mașină dvs a picat de pe șlep și e daună totală. Răspunsul e dat de Florin Ilie, care lucrează la Toyota Timișoara. Aveam seria de șasiu și mă pun , la câteva zile, la un broker să verific mașina. Această figura înmatriculată, cu asigurare RCA făcută. Și mai am o problema. Ușa dreapta față nu este aliniată cu bordul (așa a venit din fabricație). Le-am arătat, spus , le-am făcut în scris celor de la Toyota. Ei s-au făcut că au reparat-o crezând că eu mă fac că nu văd că nu au făcut nimic. Luna viitoare merg din nou la revizie. Sincer, îmi e scârbă. Dacă mă poate cineva ajuta sa fac o sesizare direct la Toyota (nu România,nu Grecia). Mulțumesc.
Daca locuiesti in Timisoara de ce nu faci revizi la https://www.toyota.hu/tulajdonosok/szervizcsomag-kedvezmeny
Legat de prețul acelui far, multi se îngrămădesc sa cumpere mașini cu LED dar nu înțeleg că dacă sunt probleme farul se schimba complet. Eu am preferat varianta de baza cu halogen, un bec nou e 20 lei.
In București e peste 100 lei..
Mai băieți pe voi tare rău v a supărat cineva de la Toyota. Tot timpul găsiți “un cui a lui Pepelea”…
Mai cântați prohodul și pe la alții
Stim….adevarul doare!
Nasol! 🙂
Schimbat direcție un far spoiler fata și o janta cost total 12000€ la Toyota nord buc
Avem 2 CH-R, cumpărate în 2022, revizia de 30k la delaerul din Alba a costat 1100 lei și la Cluj-Napoca a fost 1800 lei. Ambele revizii au fost făcute luna trecută la distanță de 2 săptămâni între ele…
Sa o vezi pe aia care include si bujiile 🙂
Eu am făcut revizia de 90000 in Italia la fel cu schimb de ulei , bujii etc și ma costat 460€ este prețul aproape identic ca și in România și in al doilea rând este cea mai fiabila mașina din lume și cea mai vândută la momentul actual Fata de BMW cumpărat nou cu reviziile făcute la MHS militari care nu mi-au schinbat uleiul niciodată și la 120000 km ieșită din garanție de 4 luni și sa rupt distribuția Toyota este super cslitate
Cat au costat reviziile la BMW prin MHS?
Asa de curiozitate pentru fanii Toyota!
La 90k se schimba uleiul de la transmisie, bujiile ca sunt cu iridiu si sunt garantate cam 100k. Plus celelalte, ulei, filtru, lichid frana, poate si antigel. Nu e exagerat pretul, la o revizie mare.
Nu cred că trăiți în România. O revizie la orice mașina nouă e 1500 ron cel mai puțin.Toti trăiesc din revizii nu le fac degeaba. Hai SĂNĂTATE.
Vreau sa știți că pentru Suzuki la dealerul din Brașov o revizie 2ani in garanție este 2000lei iar manopera durează 6ore.
Piesele sunt ieftine dar fura la manopera?!
6 ore? Schimba motorul? 🙂
Atenție mare! Nu lăsați mașinile la revizie in reprezentanta! Rămâneți in reprezentanta si cereți sa vedeti cum se lucrează la mașini. Unele service-uri de reprezentanta nu schimba uleiul la revizie. Atenție mare. In general la Toyota se practică pentru că motoarele parcurg doar jumate din distanta in mod hybrid.
Am văzut diferite comentarii dat sa nu uitam ca în majoritatea cazurilor mașinile fabricate pt România difera fata de cele ,sa zicem pt Germania!
Dacă ai fi isteț, ai ști ca ora de manopera nu e același lucru cu o ora pe ceas. O operație e normata cu un nr de ore de manopera, nu contează cât durează fizic.
Btw(apropos, în traducere pt tine), nu lucrez la Toyota, ma las verificat, am prăvălia mea fără legătură cu marca asta.
Dar de câte ori vin materiale ……………….e singurul tău scop, sa te caci pe Toyota. Și chiar nu e cazul, e evident ca ești ori plătit, ori ai polițe de plătit.
Sau….n-ai banisori sa cumperi Lexus-ul pe care-l visezi și ăștia ca niște nenorociți nu vor barter?
Tata noi aici deschidem ochii romanilor…si da avem si un Lexus RX in parcare din ala cu mai multe motoare!
Lasa gargara ca nu tine…..poti sa comentezi la tine pe pagina cat vrei….NU la noi!