Francezii au de cativa ani pe piata din Europa sistemul E-Tech lansat in premiera pe Clio si Captur in anul 2020.
De atunci si pana acum, toate masinile Renault E-Tech au fost dotate cu motorul de generatie veche Nissan cu 4 cilindri de 1.6 litri SCe, motor care functioneaza in modul Atkininson si care nu ridica pretentii la capitolul sportivitate insa ofera o fiabilitate induscutabila.
Ei bine, acum noul Renault Austral Iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 CP are sub capota un motor cu 3 cilindri de 1.2 litri TCe care ofera la randul sau o putere maxima de 128 CP, sistemul electric fiind in continuare integrat in cutia multimodala E-Tech cu 4 rapoarte.
TESTELE ARATA CA AUSTRAL E-ETECH 200 NU ESTE ATAT DE ECONOMIC
In urma ultimelor teste, noul Renault Austral Iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 cu acest motor cu 3 cilindri de 128 CP a demonstrat ca are un consum mediu de aproape 7 litri la 100 de km, cifra mult prea apropiat de cea a vechii motorizari 1.33 TCe cu 4 cilindri de 130 CP si cutie CVT, masina mult mai ieftina la achizitie.
Astfel, toti fanii Renault se intreaba de ce trebuie sa platesti aproape 45.000 euro pe un Renault Austral Iconic esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 cu dotari care nu este atat de economic precum un banal Austral evolution mild hybrid 140 CVT care se vinde cu un pret de 30.000 euro cu dotari echivalente.
Motorul de 1.2 litri TCe de 130 CP urmeaza sa fie oferit si pe noua Dacia Duster 3 4×4, motor care are mari sanse sa consume in viata reala mult mai mult decat o facea un vechi Duster 2 1.33 TCe 4×4 de 150 CP.
Regula de downsizing are de fiecare data o crestere a consumului de benzina indiferent ca vorbim de motoare simple aspirate, turbo sau hybrid.
Si ca sa intelegem mai bine cat de slab este acest Austral Hybrid de 200 CP facem mai jos o comparatie cu vechiul Kadjar 1.6 dCi de 130 CP, ultimul diesel oferit de Renault pe un SUV compact.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:
Donează prin Patreon AICI