Germanii de la BMW se pare ca nu vor sa renunte complet la motoarele pe hidrogen, insa nu mizeaza totul pe cele electrice.
Modelul de fata se numeste BMW iX5 Hydrogen si reprezinta o solutie de viitor pentru cei care nu vor sa stea in statia de incarcare a unei masini EV mai mult de 5 minute.
BMW dezvoltă în prezent tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen ca opţiune suplimentară pentru mașinile cu emisii zero.
Vezi explozie statie hidrigen AICI!
La doi ani după prezentarea conceptului BMW i Hydrogen NEXT, compania va prezenta BMW iX5 Hydrogen la Salonul Auto de la München.
Încă în curs de dezvoltare pentru versiunea de serie, modelul cu sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen va fi produs în serie mică și va fi utilizat în scopuri demonstrative de la finalul anului viitor.
BMW iX5 Hydrogen dispune de un motor electric ce poate dezvolta până la 374 de cai putere. Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 bar, din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), care împreună conţin aproape şase kilograme de hidrogen.