Se pare ca Toyota ramane singurul constructor de automobile pragmatic, motiv pentru care vedem in premiera lansarea noii generatii de modele Prius 2023.
Aceasta masina merge ca si pana acum CU BENZINA, iar motorul electric integrat in transmisia eCVT ajuta la un consum mediu cat mai mic.
Gama Prius 2023 este o compacta PHEV care dezvolta 222 CP si care poate merge in modul full EV o distanta de 60 km. Sistemul benefeciaza de un motor mai mare 2.0 de 151 CP gasit pe Corolla Hybrid, iar cel electric de 163 CP provine de la gama RAV4 sau Camry Hybrid.
Viitorul Prius 2023 va avea un pret mult mai mare decat cel din prezent, iar design-ul atractiv si interiorul traditional sunt criterii care anunta ca Toyota NU VREA MASINI ELECTRICE, iar din 2025 vom vedea acest Prius conform cu normele Euro 7 pana in anul 2035 cand japonezii vor renunta la piata din Europa.
Electrificarea fortata a marcii Toyota nu a functionat pentru ca cei din conducerea celei mai puternice marci auto din istorie nu cred ca masina electrica este pentru toata lumea, adica este prea scump de produs pentru a avea un pret competitiv.
Pe anumite piete acest Prius va avea si vechea motorizare 1.8 de 140 CP hybrid simplu care benefeciaza de un pret de vanzare mult mai mic decat cel al versiunii Prime PHEV.
Pai de ce nu comunicati si pretul acestui hibrid sau ceva echivalent,pt transparenta ?Eu cred ca se apropie de cel al uneia electrice.Si mai are si multiple surse de poluare(intretinere si consumabile specifice motoarelor termice,combustibilul ars) ,costuri de intretinere ,surse de defectiune multiple(CV automata,motor termic,mot electr) si complexitate( diag dificila si service scump).Pt ce ?De ce atatea sute de CP ?Mai ales cand mergi cu 50km/h prin oras…Cat de putin sa consume ca sa devina mai eficienta decat o electrica?Eu merg cu consum echivalent de 1 L/100km.Mai putin decat un scuter care poate cara doar o persoana si te mai si ploua si bate vantul…Nu cred ca e in regula sa incurajam strutocamilele !Un Captur plug-in hibrid costa cat Meganul electric nesubventionat(in jur de 35k€) deci unde e pretul ala imens al electricelor ?
Pretul inca nu a fost anuntat de japonezi insa trebuie sa ne asteptam la 40.000 de euro fara griji!
Aia 10000 euro subventie pentru electrice sunt din buzunarul meu si nu este normal. Cu Toyota asta poti pleca in Germania sa zicem si in 10 ore esti acolo. Cu electrica ta nu poti. Pentru oras, 60 km autonomie in modul electric este suficient pentru o zi, apoi o invarci la priza, ca este Plug in Hybrid Electric Vehicle, PHEV. Despre defectiuni, nu vorbim. Este Toyota. 300000 km nu ai treaba.
Te inseli la fiabilitate,cutiile sunt indestructibile ,motorul benzina foarte fiabil ,plus ca este o masina testata indelung,electricele din ziua de azi sunt mizerii
Dar de poluare electromagnetică ce zici? Că în România nu prea zice nimeni nimic.
Dacă cea data de electrocasnice are un anumit nivel, ce zici de cea a unui motor electric foarte aproape de tine, ocupantul unei astfel de mașini? Dar dacă mașina e dotată cu acumulatoare și motoare cât mai mari?
E o minunăție!
Cele cu benzină și motorină poluează mai mult pe alți participanți la trafic și pe pietoni, pe când cele electrice te scaldă în unde electromagnetice pe tine șofer și pe pasageri.
Un oarecare nivel de poluare electromagnetică au și mașinile clasice, de la baterie și circuite, mai ales dacă sunt dotate cu multe opțiuni electrice, dar nu ca mașinile electrice.
Aceste unde îți deranjează și ție sistemul nervos, dar mai mult deranjează multele miliarde de bacterii din corpul tău, din mucoasele tale, cu care ar trebuii să trăiești în armonie, sănătatea și însăși viața nefiind posibile fără ele.
Ce să faci, sunt ceva mai *micuțe* și mai vulnerabile decât tine, se deranjează mai ușor.
Dar atunci nu mai sunt în armonie cu tine.
În loc să genereze factori benefici organismului tău, stresul electromagnetic le face să genereze toxine exponențial în organismul uman.
Poluarea extremă electromagnetică este dată și de efectul oarecum de Cușcă Faraday al unei mașini. Undele se amplifică în spațiul închis al mașinii.
Dar pentru unii este minunată tehnologia și economia. Restul ce mai contează! Suntem moderni nu retrograzi și cheltuitori ca ăia cu mașini pe benzină sau motorină.
Oare și firmele astea ce-or mai face astfel de mașini?… A… pentru retrograzi, mai sunt și *dăștia*, e adevărat în descreștere.
Mă Cristache,şezi bland!Toyota produce pentru toata lumea asta nu doar pentru păcălici ca tine!Cum vezi tu o electrica in Africa,Asia,America de Sud si Australia?Tu te gandesti doar cat iti permite creierul!
Mizeria de piață europeana nu trebuie sa schimbe politica unei companii. Piața asiatica, cea nord și sud americana sunt cu mult mai importante și mai mari decât elitista piața europeană unde imbecilitatea unora ca Ursula et companii distrug încet și sigur economia europeana prin politici ecologice duse la extrem!
Viitorul va fi electric, vor fi alții mai mici care se vor face mari.
Așa este. Din păcate…
Viitirul e pe hidrogen bateriile sunt asa un fum o trecere gen era cd player !
Asa e!Bateriile sunt doar o tranzitie!Cind amortizezi amprenta de carbon sunt deja epuizate.Unde mai pui reciclarea ..
Așa este. Dar viitorul ceva mai îndepărtat. Bateriile au și ele bucățică de viitor.
Cine crede ca daca mofturile europene merg la rumena asa o sa fie si pe glob – populimea o sa dea o sa dea 50000 de euro pentru o baterie pe roti cu autonomie de 400km ( cum dau spalatii pe creier de la noi) se inseala amarnic. Sau poate taranoii imbogatiti in bucuresti care lucreaza pe corporatii si fac rate la banca pentru o masina au impresia ca e doar pentru bogati , elite si cocalari sa ai masina… Ei bine celelalte continente cred eu ca au o alta optica ! Si ce se va intampla e ca marcile din europa or sa fie electrificate pana in dinti si vor vinde la toti spalatii pe creier activisti leftardisti din europa si celelalte marci care refuza retardismul activist vor prelua cererea de pe celelalte continente ( cu masini la preturi rezonabile si cu performante cu mult peste bateriile electrice pe roti ! ). Petrol si gaz este destul pe glob – daca ioropa se retrage din joc cu atat mai bine : e mai mult pentru ceilalti!
Continuare: adica trebuie sa fii retardopter untoldizat si cocainizat la maximum sa crezi ca daca acilea la babuinii de pe corporatie se cumpara baterii de masina cu 50000 60000 de euro asa e si pe restul globului unde oamenii normali vor doar o masina ieftina cu un combustibil ieftin si cu o autonomie de 2 3 ori mai mare care sa te duca din pct a in pct b!! Chiar si daca vrei lux extrem tot motorul cu combustie interna e cea mai buna varianta: cum poate cineva sa creada ca un lamborghini electric e la fel cu unul cu motor pe benzina ???
Nu toata lumea e ca țărănecții veniti la cluj sau la bucale care mână tesle ca sa le miroasa bine aerul…
Dacă toate mașinile din București ar fi electrice consumul de energie electrica ar depăși producția României!
Masina electrica pt productie raportul e de 10 la 1 adica consumi de 10 ori mai multe resurse printrecare si “petrol” deci cum poti sustine ca sunt mai ok si reduc amprenta decarbon praf in ochi…
Mai mult de atata reciclarea bateriilor si ciclul de viata a bateriilor lasa de dorit..
Numai niste visatori care se gandesc la floricele cred ca masinile electrice vor domina .
Viitorul or sa fie tot al motoarelor termice si a celor pe hidrogen.
Cu hydrogenul e un pic mai complicat ca trebuie inmagazinat in recipiente speciale si daca a scapat vreo tigara ….esti torta ….puterea de combustie e foarte mare…
Este gresit câ se vorbește de reciclare la baterii din simplu motiv căci după colectare ele merg la uzina si se ard la temperatura înaltă sau se distrug prin dizolvare cu acid, deci metalele ce se conțin în baterii nu se întorc într-o nouă producere de baterii, deci este un nou tip de poluare pe motiv că după ardere sau descompunere resturile se îngroapă.
Da… Dar imaginea unui țărănete… am zis bine… am pierdut vreo literă?… Imaginea unui țărănete cu tesla face toți banii ! Ferească să dea Musk vreodată faliment.
Lumea ar fi mai săracă. Nu fără banii lui, ci fără țărăneți cu tesla.
Dețin prius modelul 1.5 din 2001 și nu o dau pe multe alte mașini noi 😉😂
Resursele de titei sunt limitate, iar noi am depășit 8 miliarde.
Vând golf 5 2005 full fără piele!