După lansarea recentă a noului Mazda CX-60 PHEV, compania a anunțat că va fi disponibil și un motor nou e-Skyactiv D puternic, curat și eficient. Este o altă demonstrație a „Multi-Solution Approach” de la Mazda, în acest caz răspunzând nevoilor clienților care doresc o mașină eficientă, pentru distanțe lungi, cu capacitate mare de remorcare.
Strategia cu soluții multiple a companiei oferă diferite produse și tehnologii – inclusiv motoare cu ardere internă mult mai eficiente și o gamă largă de trenuri de rulare electrificate, toate cu cele mai scăzute emisii posibil – care se potrivesc cel mai bine pieței locale și nevoii de sustenabilitate a societății.
În total, în următorii trei ani, Mazda lansează cinci noi produse electrificate care prezintă arhitectura sa de platforme cu soluții multiple. După 2025, compania va lansa noua sa Skyactiv EV Scalable Architecture – tehnologie unică ce va permite Mazda să construiască eficient mașini electrice de toate dimensiunile folosind o singură platformă comună.
Sistemul de propulsie diesel este o premieră Mazda – un nou motor diesel e-Skyactiv D cu șase cilindri în linie, de 3,3l.
Tehnologia avansată de ardere extrem de inovatoare face din noua unitate e- Skyactiv D unul dintre cele mai curate motoare diesel din lume, iar Mazda este încrezătoare că va depăși toate reglementările viitoare privind emisiile atunci când acestea vor intra în vigoare.
Dezvoltat folosind conceptul de „dimensionare corectă (right sizing)”, care optimizează capacitatea cilindrică pentru a îmbunătăți atât eficiența consumului de combustibil, cât și puterea generată, noua unitate e-Skyactiv D cu șase cilindri cu injecție directă common rail, de 3.283 cmc, instalată longitudinal, va fi oferită cu o gamă de două opțiuni – 200 CP/147 kW cu tracțiune spate și 254 CP/187 kW cu Mazda i-Activ AWD (tracțiune integrală).
Dispunând de noul sistem Mazda M Hybrid Boost de 48 volți, noul motor diesel combină o putere mare cu o economie excelentă de combustibil. O tehnologie de combustine inovatoare și avansată – DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) – îmbunătățește și mai mult eficiența motorului, reduce emisiile și crește economia de combustibil, atingând o eficiență termică de peste 40%.
Aceste două tehnologii contribuie în mod semnificativ la autonomia remarcabilă a lui CX-60, la senzația de putere la volan și la emisiile și consumul de combustibil scăzute.
Motorul e-Skyactiv D de 254 CP/187 kW oferă o performanță impresionantă și o accelerație de la 0 la 100 km/h în doar 7,4 secunde și o viteză maximă de 219 km/h, asigură un consum mediu WLTP de doar 5,3 l/100 km și emisii de CO 2 de doar 137 g/km în timp ce varianta de 200 CP/147 kW asigură un consum mediu WLTP de doar 4,9 l/100 km și emisii de CO 2 de doar 127 g/km.
Livrarea cuplului mare a motorului îi conferă lui CX-60 o capacitate maximă de remorcare de 2.500 kg și, ca urmare a structurii sale simple, greutatea motorului este similară cu cea a unui motor diesel Mazda Skyactiv D de 2,2 litri cu patru cilindri, reducând astfel diferența de manevrabilitate.
Un motor pe benzină e-Skyactiv de 3l cu cilindri în linie se va alătura e-Skyactiv D și e-Skyactiv PHEV pentru a completa gama de propulsoare Mazda CX-60 la o dată ulterioară, oferindu-le clienților o gamă largă de trenuri de rulare avansate din punct de vedere tehnologic, foarte eficiente, adecvate nivelurilor remarcabile de măiestrie și tehnologie oferite de gama CX-60.
Odată cu lansarea lui CX-60, Mazda face un alt pas important în reducerea emisiilor flotei sale, în drumul său pentru a avea o amprentă neutră de carbon până în 2050.