Sistemul SCBS va fi inclus în Europa în echiparea standard pentru versiunile medii şi superioare ale noului crossover CX-5, ce urmează să fie lansat în această primăvară.
SCBS utilizează un senzor laser pentru a detecta vehiculul sau un obstacol din faţă şi reduce automat pistoanele etrierelor pentru a scurta operaţiunea de frânare.
Dacă şoferul nu reuşeşte să ia măsurile necesare pentru a evita o coliziune, cum ar fi acţionarea frânei, sistemul activează frânele automat şi reduce simultan puterea motorului. Astfel, SCBS ajută la evitarea acroşării sau la atenuarea pagubelor în cazul unui impact din spate la viteze mici, unul dintre cele mai frecvente tipuri de accidente în care sunt implicate două autovehicule.
Cum funcţionează Asistentul de frânare inteligent pentru oraş (SCBS)În momentul deplasării cu o viteză cuprinsă între 4 şi 30 de km/h, un sensor laser montat în partea superioară a parbrizului detectează vehiculul sau obstacolele din faţa automobilului şi reduce cursa etrierelor pentru a scurta frânarea când sistemul identifică un posibil risc de coliziune.
Ulterior, dacă şoferul nu efectuează manevre de evitare, cum ar fi acţionarea pedalei de frână, se activează frânarea automată. Sistemul este proiectat să evite şi să reducă daunele unui accident când diferenţa de viteză dintre automobil şi vehiculul din faţă este mai mică de 30 km/h.
Mazda şi-a intensificat cercetarea şi eforturile în ceea ce priveşte siguranţa, urmărind viziunea unei societăţi sigure şi fără accidente. Mazda intenţionează să extindă tehnologiile de siguranţă cum este SCBS şi la alte modele din gamă pentru a le oferi clienţilor plăcerea de a conduce în condiţii de performanţe de mediu şi de siguranţă.