JOGGER HYBRID 2023
Tehnologia hibridă a modelului Dacia Jogger va fi bazată pe un motor pe benzină de 1,6 L, însoțit de două motoare electrice (un « e-motor » și un demaror de înaltă tensiune), cuplate cu o cutie de viteze multi-mod cu craboți, fără ambreiaj.
Frânarea regenerativă, combinată cu capacitatea de auto-încărcare a bateriilor de 1,2 kWh (230V) și cu randamentul cutiei automate asigura ca rularea în oraș să desfășoare aproape 80% din timp în regim electric.
Consumul de carburant este astfel diminuat cu până la 40% (față de un motor termic echivalent în ciclu urban, fără schimbarea obiceiurilor de conducere).
Prezentă deja pe noua generație Logan și Sandero, platforma CMF-B reprezintă baza pe care sunt construite noile modele Dacia din segmentele B și C.
Dacia Jogger beneficiază de un modul spate specific, care face ca lungimea modelului să ajungă la 4,55 m, oferind astfel spațiul interior și polivalența specifice unui vehicul de segment C.
Franare de urgenta automata pe Jogger
Activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a:
– amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent,
– acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.
JOGGER ARE UN NOU MOTOR TCE DE 110 CP–NOUL MOTOR 1.0 TCe 110
Dacia Jogger este echipată cu noul motor pe benzină TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. TCe 110 este un motor turbo cu 3 cilindri și injecție directă care dezvoltă 110 CP (81 kW).
Blocul din aluminiu contribuie la reducerea greutății. Dispunând de un cuplu de 200 Nm la 2.900 rot./min, acesta este în prezent cel mai puternic motor din gama Dacia Jogger.
Propulsorul dispune de o distribuție variabilă și de o pompă de ulei cu cilindree variabilă. Colectorul de eșapament integrat, filtrul de particule și injectorul central contribuie la diminuarea emisiilor de CO 2 .
ECO-G 100
Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL pe toate modelele sale termice.