Honda nu vrea ca marca auto Renault sa mai poata avea vreodata o putere de decizie cand vine vorba de industria auto japoneza pentru ca multi considera alianta Renault-Nissan una care a dus la colapsul marcii Nissan in ultimii 10 ani.
De acum, la butoane este Honda care trebuie sa lupte direct cu mentalitatea industiala a celor de la Nissan ( o mare problemea industriala in Japonia), cat si cu ultimele legaturi cu francezii de la Renault care nu ofera nici un avantaj japonezilor.
Astfel, aceasta noua alianta Honda-Nissan trebuie sa renunte cat de repede la orice colaborare cu Renault, iar viitoarele modele urmand sa fie realizate tehnic de catre Honda care este o companie superioara lui Nissan sau Mitsubishi.
Honda este interesată să fuzioneze cu Nissan și, de asemenea, cu Mitsubishi, care este a treia marcă care ar putea completa noul grup auto. Problema este că 35,7% din acțiunile Nissan sunt deținute de Renault.
Dacă Honda, Nissan și Mitsubishi ar fuziona, Bloomberg estimează că grupul ar atinge o valoare de piață de aproximativ 57 de miliarde de dolari.
Deși aceasta este o cifră semnificativă, este la ani lumină distanță de Toyota, evaluată în prezent la 276 de miliarde de dolari, sau de Tesla, la peste 1 trilion de dolari.
Specialistii spun ca Alianta Nissan-Honda 2025 este un esec industrial cu putine sanse de reusita