PHEV 1.5 TSI evo2 eHybrid DQ400e evo se afla in acest inceput de ani intr-o situatie dificila pentru ca incearca sa vanda in Europa un sistem hybrid complet invechit.
Este vorba evident de sistemul PHEV 1.5 TSI evo2 eHybrid DQ400e evo montat pe VW Passat, Tiguan, gama Audi insa si pe modelele Skoda Superb si Kodiaq 2024.
La prima vedere cei 204 CP sunt suficienti, insa putini dintre clienti stiu ca transmisia DQ400e are 10 ani de cand a fost lansata pe piata pe prima generatie de Jetta Hybird, iar motorizarea 1.5 TSI este clar inferioara celor gasite la concurenta.
De exemplu putem lua o Kia Sportage Hybrid care are un motor 1.6 T-GDI de 180 CP cuplat la o cutie AT6 electrificata cu convertizor de cuplu care afiseaza o putere maxima cumulata de 265 CP.
Aceeasi stiuatie este regasita si la Toyota RAV4 Prime eCVT AWD care deja are o putere de peste 300 CP intr-o configuratie asemanatoare.
Marea problema a masinilor PHEV ale Grupului VAG sunt motoarele de generatie veche si cutia DSG6 conceputa in 2013 pentru masinile de atunci, criticii spunand ca VW trebuia sa dezvolte un DSG8 electrificat si sa monteze pe aceste masini un 2.0 TSI evo care sa afiseze puteri maxime de peste 300 CP pentru a avea sanse in fata concurentei.
O alta problema este pretul de baza de 50.000 de euro al unui Passat PHEV, masina care nu are multe dotari oferite standard pentru a avea sanse in fata concurentei.
Pana si un MG eHS PHEV are 258 CP si o cutie cu 10 trepte.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI