Toyota trece in masa la injectia directa D-4S si renunta complet la optiunea GPL!
Se pare ca Toyota a renuntat complet la producerea de motoare pe benzina fiabile, respectiv japonezii introduc in masa injectie directa de benzina pentru a corespunde normelor de poluare.

Sistemul Toyota D-4S este in uz pe anumite motoare V6 de mai bine de 10 ani, insa acolo vorbim de masini vandute in SUA unde acestea utilizeaza o benzina de calitate buna si folosesc celebrele Interstate cu viteze de croaziera constanta pe distante foarte mari.

DE CE INJECTIA DIRECTA ESTE O PROSTIE PENTRU MOTORUL MODERN?
In primul rand, daca ne uitam pe listele de fiabilitate ale masinilor care utilieaza injectia directa de benzina in Europa vedem ca aceste motoare sufera de un radament promovat si de costuri de mentenanta foarte mari.
Exemplul de baza este cel al japonezilor de la Mitsubishi care au introdus in 1996 pe Carisman primele motoare GDI ( 1.8 L 4G93 GDI ), masini care au suferit pe parcursul anilor pentru ca benzina avea un continut de sulf insuficient, si probleme in general cu pompa de injectie.

Aceeasi situatie a aparut si la motoarele TSI care au costuri foarte mari cu pompa de injectie ( pompa de inalte) care este problematica si extrem de costisitoare in utilizarea in timp.
Toti producatorii auto care utilizeaza motoare cu injectie directa au probleme cu aceasta pompa de inalte, cu blocarea injectoarelor, si nu in ultimul rand cu marea probema cu intercoolerul sistemului turbo in zonele cu climat rece.

TOYOTA ARE SI INJECTIE DIRECTA SI MULTIPUNCT INSA DEGEABA!
Si cand spunem asta, ne uitam la vechile motoare V6 de 3.5 litri care au folosit incepand cu anul 2011 aceasta injectie D-4S, acestea avand o rata de viata extrem de mica.
Nici in ziua de astazi Toyota nu a reusit sa construiasca un motor cu injectie D-4S la de fiabil precum un veci MPI cum este cel de la ultimele generatii de Prius care functioneaza fara probleme chiar si 500.000 de km.

Si daca tot vorbeam de fiabilitate, motoarele cu injectie directa sau D-4S nu pot sa primeasca o instalatie de gaz eficienta pentru ca in modul injectiei directe in oras este nevoie de o instalatie dedicata Prins care merge in AMESTEC, iar in turatii inalte motorul D-4S foloseste injectie multipunct care are nevoie de fapt de o alta instalatie de GPL care merge 100% pe gaz.

Sfatul nostru este sa nu cumperi o masina cu injectie directa sau combinata precum este cea de la Toyota D-4S pentru ca aceste motoare sunt extrem de slabe la capitolul fiabiliate, si nu vei putea monta niciodata o instalatie de GPL care sa mearga 100% pe gaz.
In prezent Uniunea Europeana implementeaza programul multinational Green Deal care promoveaza pe langa masinile electrice si MASINILE CARE MERG PE GPL!
Gazul natural lichefiat este un combustibil VERDE cu emisii reduse de noxe.

Cons
To summarize: drawbacks of a direct injection include a more complex design with expensive components, tougher requirements to the gasoline quality and potentially greater repair costs at higher mileage due to problems mentioned above. Often, some of these problems are difficult to diagnose, adding to the repair bill.
INSTALATII GPL BUCURESTI
SUNA SI PRIMESTI CEA MAI BUNA OFERTA PENTRU MASINA TA AICI:
3 ani garantie fara limita de km!
De Luni-Vineri interval 10-19.00

.
