Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Motoarele diesel Mercedes CDI triturbo sau cum dieselul invinge benzina!

Astfel sapte Mercedes-uri argintii sunt in acest moment echipate cu motoare diesel CDI de ultima generatie. Istoria aceasta a inceput pentru Mercedes in anul 1935 cand acestia au introdus spre fabricare prima masina de pasageri echipata cu un propulsor conceput de regretatul Rudolf Diesel. 

Prima masina diesel se numea Mercedes 260 D si dispunea de o putere maxima de 45 de CP. Noutatea cea mai importanta a lui Mercedes este noul SLK 320 CDI triturbo, roadster care dezvolta o putere maxima de 286 de CP si un cuplu motor de 630 de Nm. 

Aceste performante sunt cu adevarat impresionante daca observam ca acestea sunt dezvoltate de un V6 de 3,2 litri. Nivelul ridicat al puterii maxime se datoreaza noului sistem de supraalimentare cu trei turbine, doua de dimensiuni mai mici care sunt pozitionate in exterioarul V-ului , si o turbina de capacitate mare in interiorul V-ului.

La viteze mici aerul trece prin toate sistemele de supraalimentare , insa toata puterea este oferita de cele doua turbine mici, iar la viteze mari sau in sarcina maxima doar turbina de mari diemensiuni functioneaza. Celelalete doua mai mici sunt oprite electronic. 

Mercedes a recurs la aceasta configuratie deoarece motoarele turbo diesel de ultima generatie inca mai sufera de efectul turbo lag sau raspunsul intarziat al turbinei. Acum acest moment mort este anulat de functionarea independenta a celor trei turbine. Zona rosie de pe turometru a crescut in acest caz de la 4.500 rpm la 5.000, moment cand dieselul a spus totul.

Noul SLK 320 CDI accelereaza de la 0 la 100 de km/h in doar 5,3 secunde, repriza asemanatoare cu cea a BMW-ului M3 sau a multor sportive de renume. Viteza maxima este limitata electronic la 250 de km/h.

La fel de impresionant este si noul SL 400 CDI roadster care pentru prima data este oferit si cu un motor diesel. 
Propulsorul lui SL 400 CDI este acelasi care echipeaza si limuzinele S si E 400 CDI , dar si modelele 4×4 precum G si ML 400 CDI. Noutatea la SL este ca acest diesel dispune acum de o putere maxima de 315 CP fata de 250 la celelalte modele Mercedes, iar cuplul motor de 730 de Nm rivalizeaza cu TDI-ul V10 de la VW. 

Cu aceste noi variante diesel, Mercedes raspunde celor de la BMW, respectiv modelelor 530 d si 745 d, ambele marci fiind in acest moment in top la capitolul motoare diesel. Odata cu aparitia injectiei directe de motorina (Fiat Croma), a sistemului commonrail ( Fiat Marea) si a supraalimentarii cu mai multe turbine in trepte (BMW), motorul diesel a demonstrat ca poate evolua foarte repede, in prezent acesta fiind superior motoarelor pe benzina atat ca nivel al performantelor dar si al consumului de combustibil. 

Cel mai evident rezultat al evolutiei motorului diesel o reprezinta procentul de peste 50 % de automobile comercializate in Europa cu aceste propulsoare. Se pare ca dominatia motoarelor pe benzina apune destul de repede. 

Aprilie 2005

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente