La patru luni de la inaugurare are probleme cu asfaltul. Acesta s-a vălurit, iar pe alocuri s-a desprins. Are și infiltrații în camerele de vizitare ale pilonilor. Constructorul este obligat să vină rapid cu o soluție.
Compania Națională de Drumuri (CNAIR) învinuiește constructorul pentru problemele apărute la asfaltul Podului de Brăila. Acuză consorțiul italiano-japonez Webuild- IHI Infrastructure Systems că nu ar fi respectat rețeta. Acesta din urmă susține că rețeta pentru asfalt a fost respectată întocmai. Compoziția asfaltului ar fi exact cum a cerut-o beneficiarul.
Podul peste Dunăre de la Brăila a fost deschis oficial pe 6 iulie 2023, după lucrări de proiectare și execuție care au durat 5 ani. Cu o lungime de aproape 2 kilometri (1.974 de metri), Podul Brăila este cel mai mare pod suspendat din România şi al treilea cel mai mare din Europa.
Datele din raport au fost trimise de către Compania de Drumuri (CNAIR) atât constructorului WeBuild, cât și consultantului, Metroul SA – firmă care se ocupă cu dirigenția de șantier și supravegherea lucrărilor.
Podul Brăila, structura de rezistență afectată
S-au mai constatat discontinuități de betonare a șanțului de la bazinul de retenție, erodări accentuate ale casiurilor de pe taluz și erodări sub rigola triunghiulară situată sub bermă. Mai mult, erodările casiurilor au dus la dizlocări și prăbușiri din taluzul drumului formând gropi cu adâncime de trei metri.
Cea mai gravă neregulă constatată de ingineri este legată de rețeau pluvială principală, din țeava corugată, care prezintă discontinuități în zona lirei orizontale din segmentul de tablier SJ14.
Un inginer specialist din cadrul CNAIR a spus sub protecția anonimatului că din pozele atașate la raport rezultă că „în interiorul tablierului metalic, există și la această oră, estimăm noi din pozele analizate undeva între 200 – 600 de mc de apă, echivalentul a 200 – 600 de tone încărcare din apa de ploaie evacuată de partea carosabila a podului direct în casetă”.
Apă care generează probleme grave de durabilitate și stabilitate structurală.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
