Astfel, noua masina se prezinta pentru clientii actuali intr-o forma putin schimbata, constructorul operand cateva modificari la capitolul design exterior. Pentru inceput trebuie sa aratam faptul ca Mazda 5 a fost unul dintre cele mai inovative modele din acest segement european prin simplu fapt ca a venit inca din momentul lansarii cu o linie a caroseriei fluida si dinamica, exact ceea ce reprezinta marca japoneza in Europa. Pentru a intinerii catusi de putin acest 5, masina a primit noi stopuri cu leduri pentru o mai buna vizibilitate si un interior putin mai bine lucrat fata de generatia precedenta.
Acum, usile culisante sunt se pot deschide si pe baza de telecomanda, sistem care mareste considerabil gradul de functionalitate al masinii. Cele mai mari noutati se gasesc in schimb sub capota unde constructorul ofera o gama de propulsoare moderna si putin consumatoare de combustibil. Cel mai mic motor este cel pe benzina de 1.8 litri, aceelasi intalnit si pe noua Mazda 6, propulsor modern si performant.
Peste acesta se gaseste motorul de doi litri si 146 CP, insa cele mai apreciate motorizari sunt cele diesel care poarta la Mazda numele de CD. Pentru inceput este oferit doar motorul de doi litri in doua variante de putere care satisfac absolut toate gusturile.