Raportul este fundamentat pe baza de date din 2008 a sistemului de monitorizare al Uniunii Europene pentru emisiile de CO2. Acesta a analizat 14 constructori auto din Europa şi a concluzionat că emisiile de CO2 au scăzut cu 3,3 procente în medie/vehicul. Mazda a depăşit cu mult această valoare, înregistrând o scădere a nivelului de CO2 cu 8,2% în medie/autovehicul, situându-se după ocupantul primului loc, BMW, care a obţinut o scădere medie de 10,2 procente.
Rezultatul reprezintă o reducere a nivelului de CO2 pentru întreaga gamă Mazda din Europa de la 172gkm la 158 gkm şi un progres spre realizarea obiectivului de a scădea nivelul emisiilor de CO2 pentru modelele Mazda la nivel global cu încă 23% până în 2015. Performanţa obţinută poate fi atribuită strategiei Mazda Sustainable Zoom-Zoom, care a fost lansată în 2007. În cadrul acesteia compania a produs modele de nouă generaţie mai uşoare decât versiunile anterioare, care consumă mai puţin combustibil şi au un nivel redus de CO2.
Tehnologia de reducere a greutăţii este de asemenea aplicată tuturor noilor platforme care vor fi introduse pe piaţă începând cu 2011. Alte tehnologii integrate în strategia de mediu a companiei includ sistemul i STOP din echiparea noii Mazda3, care permite o economie de combustibil de până la 14%, alături de motorul diesel de 2.2l de nouă generaţie echipat cu sistemul selective catalytic reduction (SCR), care reduce semnificativ emisiile dăunătoare de NOx (oxizi de azot).