Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Masuri de precautie pentru a evita acvaplanarea in timpul ploilor abundente-Cum Stopezi Acvaplanarea

Potrivit declarațiilor câtorvadintre reprezentanții Nokian Tyres legate de acest subiect, nu doar aderența anvelopei esteesențială pentru a evita riscul acvaplanării.Pe măsură ce toamna se instalează, zilele devin mai scurte, iar precipitațiile cresc.

Astfel,drumurile pot deveni periculoase atât în ​​timpul, cât și după rafalele de ploaie. Riscul deacvaplanare crește atunci când apa colectată pe suprafața drumului nu are timp să se usuce.

O pernă de apă se formează sub anvelopă atunci când banda de rulare nu poate eliminatoată apa dintre pneu și șosea. Acest lucru face ca anvelopele să își piardă aderența șidirecția, iar șoferul să piardă controlul asupra vehiculului.

Acvaplanarea poate surprinde chiarși cei mai experimentați șoferi.Verificarea stării anvelopelor și a presiunii este vitalăO anvelopă de vară calitativă, cu o bandă de rulare suficientă, este cea mai sigură alegerepentru drumurile umede.

„Starea anvelopelor este un factor important în prevenirea acvaplanării; în cazul în careanvelopa este uzată, canelurile sale nu vor putea îndepărta suficientă apă.”, spune MattiMorri, Technical Customer Service Manager, Nokian Tyres.

Conform rezultatelor unui test comparativ, publicate în numărul 5 al ediției TekniikanMaailma, din acest an, o anvelopă de vară uzată, cu o adâncime a benzii de rulare de 3-4mm, dispune de o manevrabilitate mult mai redusă decât cea a unei anvelope noi, cu obandă de rulare de 7 mm. În cadrul testului, anvelopa nouă a început să acvaplaneze laviteza de 83.1 km/h, atunci când perna de apă de pe șosea avea 10 mm grosime.

Pe de altăparte, anvelopa uzată a început să acvaplaneze la viteza de 61.2 km/h. Astfel, pentru a evitariscul de acvaplanare, este recomandată înlocuirea anvelopelor atunci când adâncimea derulare scade sub 4 mm.

Indicatorul de Siguranță (Driving Safety Indicator) cu care sunt dotate anvelopele NokianTyres permite monitorizarea benzii de rulare a anvelopelor.

În plus, acesta indică șicantitatea de rulare care rămâne pe anvelopă în timp.O anvelopă de vară în stare bună reduce, de asemenea, distanțele de frânare pe suprafețeleumede. În acest sens, Matti Morri atrage atenția asupra faptului că tendința de acvaplanare aautovehiculelor nu poate fi derivată din categoriile de aderență listate pe anvelope.

„Categoriile de aderență pe suprafețe umede listate pe etichetele UE ale anvelopelor indicăeficiența prinderii anvelopelor pe asfalt, chiar și în caz de precipitații. Cu alte cuvinte, felul încare se comportă anvelopa la frânarea pe asfalt umed. Cu toate acestea, tendințaacvaplanării nu poate fi derivată din etichetele anvelopelor.”, punctează Matti Morri.

Pe lângă starea anvelopelor, presiunea este, de asemenea, un factor semnificativ. Dacă presiunea din anvelope este prea scăzută, este posibil să nu își păstreze forma în timpulcontactului cu apa. Acest lucru va face mașina mai sensibilă la acvaplanare.Evitarea depășirilor și a cantităților mari de apă de pe asfalt este, de asemenea, foarte importantă.

Cel puțin la fel de important ca starea anvelopelor este și ceea ce se întâmplă în spatelevolanului. În acest sens, este recomandată reducerea vitezei în timpul condusului pe ploaie.

„Reducerea semnificativă a vitezei este necesară în timpul contactului cu formațiunile de apăde pe șosea. Ori de câte ori este posibil, șoferii ar trebui să încerce să evite contactul cuacestea.”, completează Morri.De asemenea, depășirea nu este recomandată în zilele cu ploaie. Șansele de acvaplanarecresc atunci când șoferul decide să schimbe banda de rulare.

Pentru situația în care, în ciuda punerii în practică a acestor măsuri de precauție, mașinaîncepe să acvaplaneze, se recomandă următoarele:

-Păstrarea calmului.

-Eliberarea accelerației și apăsarea ambreiajului, pentru a încetini mașina și a restabiliaderența. Frânarea nu ajută, deoarece reduce și mai mult aderența.

-Menținerea unei direcții drepte pentru a evita părăsirea carosabilului atunci când esterestaurată prinderea anvelopelor pe asfalt.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente