Si asta nu o spune noi, ci chiar jurnalistii din Suedia care au decis sa vada in cat timp un sofer tanar poate sa faca cateva schimbari la interior.
In acest test soferul trebuie sa activeze scaunele incalzite, sa creasca temperatura la interior cu 2 grade, sa activeze dezaburirea, sa schimbe postul de radio, sa reseteze computerul de bor si sa scada intensitatea luminii la bord.
Rezultatul este unul de-a dreptul socant pentru ca cel mai noi masini sunt si cele mai greu de manevrat din acest punct de vedere, vedeta fiind chiar un Volvo V70 din 2005.
In acesta soferul a reusit sa schimbe parametrii de mai sus in doar 306 metri, in timp ce la mult laudata Tesla Model 3 a reusit in 717 m, la Seat Leon in 805 m iar la chinezescu MG Marvel in peste 1.3 km.
Acest test se traduce in viata reala prin scaderea atentiei soferului in trafic cand acesta trebuie sa schimbe postul de radio, in timp ce la masinile mai vechi care nu aveau sisteme LCD integrate toate procedurile erau mult mai simple pentru ca se realizau tactil prin apasarea unor butoane.
Noul Glass Cockpit al maisinilor moderne mai are si o alta problema, respectiv cand masina iese din garantie si un display se strica, cum anume mai putem actiona climatizarea masinii sau cum mai putem dezactiva din functii daca butoane nu exista, iar LCD-ul este stricat?
In acest test a luat parte si Dacia, care a fost a doua cea mai buna masina pentru ca LCD-ul LG al romanilor nu permite decat cateva functii, restul fiind actionate prin butoane clasice.