Presa din Germania a realizat un test in care au descoperit ca in marile orase sunt mai multe particule PM decat la teava de esapament a unui diesel Euro6 functional.
In urma cu mai bine de 12 luni toate service-urile din Germania care se ocupa si cu autorizari de emisii pentru automobile au fost fortate sa cumpere aparate speciale care sa detecteze numarul de particule de la teava de esapament a masinilor diesel Euro 6, rezultatul fiind in cele mai multe situatii unul foarte bun pentru aceste masini care au si cate doua DPF-uri integrate.
Acum, la jumatatea anului 2024 deja vorbim de noile norme Euro 6 Temp E care sunt si mai stringente, adica toate masinile diesel noi sunt atat de ecologice incat pot concura direct si cu cele pe benzina hybrid in ciuda conceptiei ca motorul diesel este “mai poluant” decat cel pe benzina.
“Aparatele noi masoara emisiile de: nitrogen oxide (NOx), carbon monoxide (CO), hydrocarbons (THC and NMHC), and particulate matter (PM).
-Euro 6 Diesel Emissions Standards (grams per kilometer): 0.50 CO, 0.080 NOx, 0.005 PM
-Euro 6 BENZINA Emissions Standards (grams per kilometer): 1.0 CO, 0.060 NOx, 0.005 PM.”
Intr-un oras poluat precum este Bucurestiul mediul inconjurator este mult mai poluat cu PM particule in suspensie emise direct de industrie, incalzirea cu lemne iarna sau sutele de mii de centrala pe gaz de aparament, decat de emisiile motoarelor diesel Euro 6 care sunt in prezent preponderente in orase!
Particule în suspensie PM10 și PM2.5 Acestea se pot infiltra în căile respiratorii și adânc în plămâni și să provoace probleme de sănătate. Efectele includ moartea prematură, agravarea bolilor cardiace și pulmonare.
Si ca intelegi mai bine aceasta poluare care nu este de la automobile trebuie sa te uiti pe harta Airly!
Vezi video cu emisiile PM in mod real ale unei masini diesel vs mediul inconjurator!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Lucrez la Mediu iar voi manipulati grav opinia publica. Amestecati informatii sau prezentati informatii false. In Romania, in toate orasele mari, poluarea atmosfeeica de toate tipurile (nu numai cu PM10 sau PM 2.5) este produsa in principal de autovehicule (dintre acestea de cele diesel preponderent). Acum, daca vreti sa va laudati ca aveti Audi diesel si poluati mai putin decat dosul unei vaci, puteti sa o faceti, dar la vou in familie….
Din pacate cu aceasta atitudine putin constructiva si fara exemplre clare faceti de ras imaginea Ministerului Mediului!
Noi aratam imagini si date afisate de studii realizate in alte tari unde in ministere chiar se face treaba……
In România, majoritatea mașinilor diesel au dpf anulat. Stațiile ITP sunt cele care tolerează această practică și acceptă fără să-i intereseze șpaga de la șoferii care au adus modificări mașinilor personalele.
Salut. Exact aici este o problema mare si care nu va putea fi combatuta – spaga. Daca as putea , as monta aparate performante de testare rapida la fiecare autostrada, barieră pod, cu sondare automata noxe si emitere buletin (restrictionare deplasare imediata, talon retinut, etc) pe loc. Spun asta desi conduc diesel euro 6 cu mentenanta corecta. Alte masuri…taxe / amenzi enorme la masinile cu DPF anulat! A, si o restructurare masiva mai ales la conducerile RAR / ITP, licente anulate definitiv si privarea de a deschide o alta statie pe viata. Singapore a ajuns acolo unde este prin masuri cu cap si drastice, pentru a educa babuinii :/
Da. Eu am doua vehicule, unul cu 1,6 dci și unul cu 1,5 dci cu uree. Au putere destulă și consum optim. N as renunța.
Noxele vin de la NOx, particulele sunt in categoria lor proprie, deci exprimarea “noxe de tipul particule in suspensie PM” nu are sens.
Apoi emisiile toxice de orice fel se aduna de la fiecare mașină, indiferent cat de “curate” sau nu sunt. Particulele se adună și de la frâne, și de la anvelope, nu doar de la motor. Sigur că și arderile ilegale sau legale de deșeuri, praful adus de vânt din Sahara sau alte zone, cel din construcții, adaugă semnificativ la poluarea cu particule.