Aceasta compacta beneficiaza in premiera de o motorizare de 1.4 litri cu o putere maxima de 90 CP. Aceasta stire poate parea pozitiva insa realitatea este ca acest propulsor are o putere maxima mai mica cu 19 CP in comparatie cu masina pana sa primeasca acest facelift. Din punct de vedere tehnic noul Ceed 2009 are 90 CP la o turatie de 6.200 rpm si un moment motor de 137 Nm/3000 rpm.
Momentul motor este identic cu cel al masinii din 2008 insa masina pierde considerabil la capitolul performante rutier. Astfel noul Ceed 1.4 Best nu mai atinge decat o viteza maxima de 180 km/h (inainte 187 km/h), iar repriza de la 0-100 de km/h se realizeaza intr-un timp de 13 secunde. Vechiul Ceed ajungea la aceasta viteza in doar 11.6 secunde.
Singurul lucru care oficial a avut un trend pozitiv este consumul care este creditat de catre Kia cu un minus de 0.5 litri pentru 100 de km in comparatie cu modelul mai vechi. Tinand cont de aceste detalii putem sa spunem ca aceasta valoare de 0.5 litri este aproape imposibil de atins in viata reala si datorita faptului ca motorul pe benzina de 1.4 litri este un propulsor care iubeste si functioneaza mai bine cand este turat bine.
De vina pentru aceasta situatie nu foarte placuta este micsorarea cursei motorului de 1.4 de la un nivel de 75,4 mm pana la unul de 75,0 mm. Raportul de compresie a ramas aceelasi de 10,5:1. Momentan nu se cunosc detalii despre modificarea rapoartelor transmisiei insa cu siguranta o scadere a puterii maxime a unui motor de turatie nu reprezinta raspunsul evident pe o piata care este motivata constant de cresteri a puterii maxime.