Evolutia din Europa a marcii Kia trebuie nu trebuie pusa in lumina fara a aduce aminte de masinile Kia de prima generatie, masini ciudate cu motorizari arhaice insa care au demonstrat ca sunt extrem de fiabile in timp.
Este incredibil de spus ca marca Kia Motors avea in anul 1999 un model precum Joice, un monovolum de clasa compacta cu un design “uratel” si cu o gama de motorizari care nu includea un diesel.
Pe langa acest ciudat MPV Kia vindea in Europa un Shuma bazat pe Hyundai Elantra, o berlina de clasa medie destul de bine vanduta insa care nu a reprezentat niciodata o problema pentru europeni.
Limuzina celor de la Kia din anii 90 se numea Clarus si avea sub capota un motor pe benzina de doi litri si 133 CP, motor cuplat la o cutie automata Aisin cu 4 trepte.
Acest Clarus a fost vandut si intr-o versiune estate care din pacate a fost un esec comercial.
Si, tinand cont de aceste masini vazute astazi drept “comice” nu putem sa nu admiram faptul ca marca Kia a devenit o mare problema pentru europeni mai ales ca aici, in aceelasi timp timp la inceputul anilor 2000 Opel avea in gama Vectra B, Astra G, VW gama Passat B5 si Golf 4, iar Peugeot modelele 307 si 406 extrem de bine apreciate de europeni.
In prezent, se pare ca marcile europene nu prea mai vand masini pentru ca nu prea au in gama modele competitive!
EUROPENII NU MAI AU NICI O SANSA IN FATA CELOR DE LA HYUNDAI-KIA!
In anul 2023 Kia are o gama de masini VASTA fata de ceea ce gasim la Opel, Renault, VW sau Ford, modele precum Picanto, Stonic, Rio, Ceed, xCeed, Sportage, Sorento, Stinger sau Niro, eSoul si EV6 fiind fara discutie mult mai performante decat ceea ce ofera europenii.
De fapt, in Romania acum Ford mai vinde doar Puma, Focus si Kuga, restul fiind scoase din productie si nu se mai pot comanda. In total Ford mai vinde in Romania doar patru modele daca punem si Mach E construit in SUA si care are volume mici.
Aceeasi situatie se regaseste si la Renault unde mai poti cumpara doar Clio, Austral, Megane si Captur, adica doar patru modele fata de 11 modele in gama celor de la Kia pentru Romania.
Si durerea europenilor continua si de dubleaza cand luam in calcul si gama Hyundai care ofera in mare parte aceleasi masini, insa cu un pret chiar mai mic de achizitie pe toate pietele din Europa.
Gama de masini electrice a Grupului Hyundai-Kia este completa, iar oferta de motoare termice clasice, hybrid si PHEV este si mai vasta in comparatie cu tot ceea ce mai ofera europenii.
Treptat, piata auto din Europa urmeaza sa fie dominata de asiatici pentru ca sunt ultimii care inca mai ofera motoare pe benzina clasice si un termen de livrare decent.
Evolutia marcii Kia in Europa se poate observa cel mai bine in gama actuala 2023:
BRAVO LOR !
SUPER TARE … ȘI EU AM KIA SPORTAGE…
KIA 2007 Cerato diesel 1.6 crdi,315000 km,nici o problema încă la motor,
Băieții asiatici s-au orientat! Europenii trăiesc din amintiri!
Am un XCeed. Mi ar fi plăcut ca marcă KIA , sa respecte Romania datorita pietei de desfacere.
Nu mi se pare normal sa vinzi autoturisme in RO și navigația sa fie in 12 limbi, nu și în limba română.
Pentru ca suntem o tara de kkt
Fă upgrade la navigație de pe site-ul oficial Hyundai Kia Genesis, și vei avea navigație în română. Chiar foarte bună. Din noiembrie 2022.
Și tot sistemul infodivertisment și bordul pot fi setate în română, acum.
N-ai ce face,sunt buni! Am avut o Kia Ceed,ce să zic,tun de mașină, fără greșeală!💪
Eu am Ford Puma produs in Romania și nici el nu are navigație în limba sau limba română la computerul de bord 😔
Am un KIA sportage 2007 103 kw= 140 cp 4×4diesel euro 4 În afara de arcul de locomotivă de pe dreapta față rupt din cauza drumurilor noastre filtre și ulei schimbate la timp la 10 000 km nu am avut nimic ! Merge belea Nu-l dau pe nici o nemțească mult lăudată Am 125 000 km la bord Trece ITP ul fără efort din an in an fluierând In afară de un pic de rugină pe dedesubt pe care o voi rezolva in primăvara asta printr-o curățare temeinică și teroson la greu cred că o voi folosi încă 10 ani de acum încolo Recomand tuturor marca KIA care este in Coreea din 1944 ! Pe verificate….
Va susțin pe toți proprietarii acestei mărci,care evoluează în design menținând calitatea și prețul la nivel ragionabil la fel și eu dețin un Ceed sw 2019 de care sunt foarte mulțumit din toate punctele de vedere. În particular consumul,suspensia, design -ul și toate celelalte Succes la toți!
Am și eu o Kia Sportage din 2014, am schimbat doar consumabile adică discuri plăcuțe filtre și ulei.Este motorul de 100kw CC,2000 și am depășit 310 mii de km fără probleme cei drept suge un pic după 135 dar merita.O țin până la ultima suflare.
Proprietar de Sportage my22 benzinar. O mașină impresionanta din toate punctele de vedere.
Sunt la al doilea Stinger. O mașină excepțională. Printre ultimele mașini adevărate. V6 biturbo, 366 cp, transmisie integrală, cutie automată 8 rapoarte, pentru cunoscători – motorul în spatele axei față – stabilitate de TGV. Un vis din copilărie devenit realitate.
Marea majoritate masinilor de dinainte de 2007 sînt mai fiabile și mai economice decît modelele actuale produse în Europa și Anglia.Lăcomia producătorilor europeni,manifestată prin prețuri mari la achiziție si la intretinerea mașinilor,reorientează consumatorul mediu spre masinile care fac ceea ce trebuie să facă o mașină ,nu extravaganțe de gen masaj in scaune sau somn la volan.
Am un dacia duster 2015 , 1.5 dci. 425000 km, fara probleme majore, consumabile. Merge perfect. 16500 eur de noua. Nu numai Kia stie sa faca masini.
Teren de tot! :))