In luna septembrie 2024 Ineos a decis sa opreasca productia lui Grenadier pentru ca nu exista cerere, iar dealerii nu mai pot cumpara masini pe stoc cu plata in avans.
Nici acum la inceputul anului 2025 Grenadier nu a reintrat in productie, marca Ineos si al sau Grenadier ramane din pacate un esec rasunator al celor de la BMW care au incercat sa dezvolte de la zero o masina off-road veritabila pentru a concura un Clasa G sau un Defender.
In Romania situatia lui Grenadier este aceeasi, dealerii avand aceste masini pe stoc fara sa-si gaseasca clientii nu doar pentru ca au preturi exagerate, ci si pentru faptul ca Grenadier este fabricat in Franta.
Între ianuarie și septembrie 2024, înmatriculările de grenadieri în Europa au totalizat 955 de unități, cu 42% mai puține decât în primele nouă luni ale anului trecut. În 2023, vânzările de grenadier în Europa au totalizat 2.351 de unități. O cifră care, în anul curent, va fi imposibil de îmbunătățit.
Nu îți trebuia vreo facultate să îți dai seama că acest proiect este sortit eșecului. Toți pasionații auto care citesc site-uri de specialitate știu că acest proiect a fost demarat inițial de un miliardar britanic cu afaceri în industria chimică. Doar că acesta are avere de vreo 10-20 de miliarde de dolari, iar cele câteva miliarde cheltuite cu lansarea acestui brand, nu par să-l afecteze. Poate are noroc să plaseze fabrica la chinezi……