Se pare ca visul rusilor de a avea o industrie auto a disparut cu desavarsire in 2022 dupa ce au inceput razboiul din Ucraina.
Drept urmare intreaga industrie auto din Rusia a intrat in colaps, fabricile europenilor fiind nationalizate de rusi, iar fluxul de componente pentru producerea de masini a fost oprit.
In 2022 cei din Kazakstan preconizeaza cu rusii au cumparat cu pana la 60% mai putine masini decat in anul 2021 inainte de invazie fie pentru ca masinile nu au mai fost disponibile, fie ca acestea aveau un pret cu 1000% mai mare sau ca importurile din China si tarile CSI au fost incetinite.
Acum Hyundai Trans Kazakhstan a inceput productia modelului Hyundai Accent 2023, masina produsa oficial pentru piata interna insa care ajunge evident in Rusia.
In 2021 Rusia avea o piata de masini noi de peste 1.6 milioane de unitati, iar in 2022 aceasta a fost micsorata pana la un nivel de aproape 680.000 de masini importate ilegal din alte tari.
Specialistii din Kazakstan spun ca in 2023 vanzarile de masini noi din Rusia urmeaza sa creasca pentru ca se prevad importuri masive din Asia si Extremul Orient, insa nu si din Europa.
Cei mai afectati sunt bogatii rusiei care nu-si mai pot cumpara ultimele masini premium germane pentru ca BMW, Mercedes sau Audi si-au restrans activitatea de vanzari auto, insa si pe cea de mentenanta a lor.