Se pare ca Renault se afla intr-o situatie nefasta in Europa dupa ce a pierdut piata din Rusia in 2022 cand uzinele sale au fost nationalizate.
Situatia financiara a lui Renault este discutabila daca tinem cont ca doar Dacia a afisay in Q1 din 2023 cresteri de vanzari in EU, si pentru a scapa din acest trend francezii vor sa dezvolte o noua clasa de masini SUV.
De fapt este vorbad de un crossover care se numeste Renault Rafale si care are platforma tehnica a lui Arcana, model vandut exclusiv cu motoare hybrid si celebra cutie multimodala cu 4 trepte gasita si pe Dacia Jogger.
Conform istoriei marcii, viitoru Renault Rafale are mari sanse sa fie un esec comercial pentru ca va avea un pret de vanzare mult peste imaginea de marca a lui Renault in Europa.
De ce considerați renault arkana un esec
vezi cate sunt pe sosele in comparatie cu Hyundai Tucson!
Nu va avea aceeași platformă precum Arkana, ci noua platforma a alianței Renault-Nissan, aceeași pusa si pe Austral, Espace, Qashqai.
Va fi un SUV de dimensiuni mai mari față de Arkana.
Lipsa de atractivitate pleacă de la motorizare. Puțini vor motoare de mașini de tuns iarba sub capota. Fac ditamai carapacea și pun un motor cît pumnul. Mizerabil. Stați să vedeți cite australuri o sa se vândă.
Absolut de acord, cu motoare de drujba nu vinzi masini de marimea asta. Eu zic ca se pierde si prin lipsa tractiunii integrale, aici castiga ei prin Duster, care e un hit. Am fost interesat de Austral, dar cand am vazut motorizarile nici nu am mai mers la test drive
Arkana e-tech un esec? O masina care are consum de 4.2 in oras(Bucuresti) primavara si toamna iar in rest nu sare de 5.6 in oras? Austral e-tech, mult peste concurenta, infotaimentul face diferenta. Singurul dezavantaj este ca nu are tractiune integrala.
….si te costa cat o Tesla Model 3, si cutia are 4 trepte si nu se poate repara dupa cei 3 ani garantie….etc 🙂
Păi dacă era 4×4 ar fi consumat 8% nu 5 sau 6.
Eu cred ca mai bine va reinventati, inclusiv numele, AUTOLA-TESLA de exemplu, cel putin stiti o treaba
In nici un caz!
Stim ca deranjeaza adevarul mai ales pentru fanii marcilor europene care nu stiu in general pe ce lume traiesc 🙂
Tesla nu plateste presa auto in nici o tara, asa ca noi suntem doar obiectivi fata de restul publicatiilor auto….alea care publica comunicate de presa si atat!
La pretu de 50k vor vinde fix cât au vândut și arkana … producători europenii au pierdut lupta in domeniul auto cu China.
Sa iti iei tu si astia de la autocersesc masina chinezeasca doar pentru ca e ieftina.
Cifrele arata cat de bine vinde Renault, ori aveti impresia ca sunt facute din Clio si Captur?
Nu toata lumea e saraca, nu mai traiti cu impresia asta, iar cand un GLB costa 68000€, GLC spre 80000, un Rafale de 40 este o alternativa ce va fi aleasa exact ca Arkana si Austral care se vand foarte bine, doar cei de la Autolatest nu o vad…nu ai cum sa o vezi cand faci publicitate si speri la clickbait pe informatii false.
Platforma este una noua, ca si Austral, nu e platforma de Kadjar, dar na…cand diploma ta e de sudor, cum sa ai acces la informatii.