Se pare ca incompetenta celor de la DRDP Iasi ajunge la un nou nivel pentru ca in urma cu catvea ore a fost un accident in noul sens giratoriu de la Letca.
Toate bune si frumoase, insa nici un specialist in infrastructura rutiera nu mentioneaza faptul ca DRDP Iasi si alte directii din CNAIR construisc noi sensuri giratorii low-cost, adica au diamterul mic pentru ca acestia sa nu consume asfalt si ciment.
Rezultatul se vede cel mai bine in imaginile de mai jos unde Sprinter-urul vinovat intra in acest sens giratoriu cu peste 100 de km/h pentru ca sensul este CONCEPUT PROST de catre CNAIR.
In toate tarile civilizate sensurile giratorii sunt concepute in asa fel incat toti soferii sa fie obligati sa reduca viteza pana la maxim 30 de km/h pentru ca daca intra mai tare lovesc direct terasamentul sau chiar se urca pe sensul propriu-zis.
CNIAR mai are in zona Bragadiru un celebru sens giratoriu de 2 m care este o gluma buna din toate punctele de vedere, Politia Rutiera fiind de nevazut cand se intampla accidente grave pentru ca soferii intra in aceste sensuri cu peste 100 de km/h.
Mai jos vezi cum trebuie realizat un sens giratoriul conform normelor, sarakia de soferi devenind avion pentru ca nu a redus viteza:
Articolul nu ridica problema de baza: de ce e nevoie de sensuri giratorii la intersectii intre drumuri principale si toate secundarele din comune.
Nu e deloc in regula sa fortezi soferii de pe un drum national sa mearga cu 30 la ora si sa dea prioritate taranoilor care ies de pe drumul secundar sau care fac stanga din sens opus.
Solutia corecta e parapet de beton pe axul drumului national si obligatoriu drepta de pe secundare. In centrul comunei un sens giratoriu mare ca sa se poata intoarce si gata.
Dar e greu de facut asta cand pe strazile alea secundare stau toate pilele primarului.