ACAROM ne arata ca productia de automobile din Romania este intr-o continua scadere mai ales ca acum pe pietele din Europa au intrat marcile chinezesti.
Din totalul mașinilor produse în septembrie, 28.934 de unități au fost asamblate în uzina Automobile Dacia de la Mioveni și 17.954 unități la cea a Ford Otosan din Craiova.
În total, în primele nouă luni din 2023 au fost produse în România 375.860 de unități, dintre care 234.530 aparțin mărcii Dacia și restul de 141.330 Ford.
Ca urmare a scăderilor din ultimele trei luni, producția cumulată din perioada ianuarie – septembrie s-a redus cu 1,8% față de perioada similară din 2022.
Daca vor intrat si mai serios pe pietele din UE, marcile chinezesti vor domina tot ceea ce inseamna segmentul auto cu un pret de pana la 30.000 euro pentru termice, adica exact acolo unde exista intreaga gama Dacia.
Ford are sanse mai mari de scapare pentru ca turcii de la Otosan vor fabrica la Craiova un Transit si o Puma electrice cu un pret decent de achizitie.
Dacia pierde cota de piata in Europa in fata chinezilor de la MG Motor-Dacia Duster vs MG ZS 2023
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA sustine Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI

Unde sa se exporte atâtea mașini non stop??
Deja vest europenii au sărăcit, se uită si la ultimul euro, așa că vor câștiga producătorii de mașini ieftine.
Dacia nu mai este ieftină.