Romania este codasa Europei la capitolul infrastructura EV dedicata masinilor electrice.
In ciuda multor articole de presa in care se lauda cresterile fantastice ale parcului auto din Romania, tara noastra sufera la capitolul infrastructura de incarcare pentru acestea.
Observatorul European pentru Combustibilii Alternativi (EAFO) spune ca Romania detine in prezent doar 1.161 de statii de incarcare, insa dintre acestea doar 200 sunt de putere 50 kw.
Restul sunt de 7 sau 22 kwh, adica extrem de slabe pentru cei care se afla in tranzit prin Romania cu o masina electrica.
Gradul de motorizare la autoturisme
Raportul dintre populația totală și numărul de vehicule aflate în circulație se exprimă în număr de vehicule la 1.000 loc. Media UE este 569 vehicule/1000 locuitori, în timp ce acum 5 ani era 553/1.000.
România era la 355 vehicule/1.000 locuitori, media crescând puternic în patru ani, de la 259/1.000 în 2019. Gradul de motorizare este 694 în Luxemburg, 655 în Italia, 575 în Germania, 342 în Letonia și 642 în Polonia.
Adica, noi stam prost si la numarul de masini pe benzina si motorina, cele electrice fiind o cantitate neglijabila in Romania anului 2022!
Conform datelor EAFo numărul de statii din România este insă de peste doua ori mai mic faţă de cel din Ungaria, faţă de care România are o suprafaţă de două ori mai mare.