Este greu de crezut cum in plin sezon estival sunt soferi care merge fara instalatia de aer conditionat activata in cel mai aglomerat oras din Europa, Capitala Romaniei.
Ei bine, in Bucuresti circula sute de mii de masini cu geamurile deschise pentru ca soferii lor NU AU BANI SA REPARE instalatia de aer conditionat, situatie despre care putini vorbesc in presa auto din Romania.
Sa mergi cu masina fara toba sau fara geamuri nu prea merge pentru ca toba face galagie, iar lipsa unui geam lateral compromite interiorul daca te mai prinde si o ploaie. Insa sa mergi fara AC este perfect normal pentru ca romnul are vorba: ” ce pe vremea mea cand eram copil tata nu avea pe 1310 aer conditionat si nu a mai murit de cald”.
Realitatea este ca soferii ales sa mearga fara aer conditioant chiar daca traiesc in cel mai aglomerat oras din Europa care este situat si in Baragan pentru ca nu-si mai permit sa repare instalatia de AC.
Exemplul cel mai bun este cel al costului cu inlocuirea unui compresor de AC care are un pret mediu pe Dacia de 1.000 de lei fara a mai pune in calcul manopera sau inlocuirea freon-ului din instalatie. O banala Dacia te costa 2.000 de lei fara nici cea mai mica problema.
Daca conduci un BMW sau un Mercedes soferii stiu ca un compresor de AC te costa in medie peste 2.000 de lei, iar montarea sa cu inlocuirea freon-ului duce factura totala la peste 3.300 lei, suma pe care nici un client de masina premium parvenit nu o plateste pentru comfortul sau.
Problemele se amplifica cand masina ta de generatie mai noua ( fabricata dupa 2018) are nevoie de un freon R410a care necesita un aparat special, inlocuirea sa costand peste 1.500 de lei fara ca masina sa afiseze probleme. Daca mai punem un compresor sau un radiator atunci trebuie sa scoti din buzunar peste 1.000 de EURO.
Acestea sunt principalele motive pentru care romanii circula cu masina cu mana pe geam, reparatia costisitoare a instalatiei si intrarea in recesiune fac ca romanii sa prefere mersul ” cu pleata in vant” chiar daca nu iubesc muzica rock!
Mai jos vezi o galerie foto cu preturile unor componente ale instalatiilor de AC gasite pe masinile de volum, insa si cele premium care circula din ce in ce mai des cu geamurile deschise.