Aceasta este stirea care te pune pe ganduri daca esti primar si tocmai doreai sa cumperi pe fonduri europene cateva zeci de autobuze electrica pentru ca sunt la moda.
De fapt, primarii se lauda cu aceste mizerii in transportul urban ca fiind salvatoare pentru mediul inconjurator chiar daca sunt cumparate de primarii de orasele cu cateva mii de locuitori unde aerul este de nota 10!
Exemplul celor de la Focsani a starnit rasul tuturor fanilor transportului traditional pentru ca autobuzele electrice merg de fapt cu motorina pentru a avea o autonomie mai mare.
TURCISMELE AU PROBLEME!
Deși funcționează cu baterii, autovehiculele au venit cu ceva îmbunătățiri din țara lui Osman Pașa. Ca să nu consume prea mult curent și să mărească autonomia, pentru sezonul rece Transport Public Focșani (aka TPF) a renunțat la sistemul de încălzire din dotarea standard și a montat în microbuze un sistem de încălzire pe bază de… motorină!
Este vorba de așa-zisul sirocco, o instalație – un soi de minicentrală – care furnizează căldură prin arderea carburantului. „Ele se pot încălzi și electric și pe motorină dar ca să avem o eficiență mai bună, adică o autonomie mai mare, vehiculele sunt încălzite cu un sistem pe motorină. Astfel mărim autonomia de la 100 la aproximativ 170 de kilometri pe zi”, ne-a spus directorul TPF, Ion Diaconu.
Un microbuz consumă astfel cam 5 litri de motorină pe zi, adică 150 de litri pe lună. Asta înseamnă că cele 7 microbuze consumă zilnic (în sezonul rece) 35 de litri pe zi și peste o tonă în fiecare lună!
Autobuzul vedeta este fabricat 100% in Turcia se poarta numele de Karsan e-Jest 2022 si are baterii BMW!
În 2018, la aproape un secol distanţă, sistemul de propulsie BMW este din nou instalat într-un autobuz. De această dată, sistemul baterie şi motor de la BMW i3 este folosit de autobuzele electrice “Jest” construite de producătorul Karsan.
Sistemul de propulsie BMW i3 şi-a demonstrat deja fiabilitatea, aşa cum o arată experienţa utilizării din ultimii şapte ani. Până în prezent, nici o baterie nu a trebuit înlocuită din cauza degradării premature, deşi sunt utilizatori care au trecut de mult de borna de 200.000 km.
Asa arata primul autobuz cu motor BMW! Autobuz turcesc Karsan Jest cu motor BMW i3
Mult al naibii 5 l pe zi!
Dacă vreți să dezvoltați subiectul, aruncați o privire la toate autobuzele 💯 % electrice din țară. În Brașov am văzut că acestea emană mai mult fum decât cele cu motor termic.
Mănâncă cam mult, sa le umble la jigglere puțin!!
C-am mult, c-am mult…mai puneti-le un panou solar, ceva…sau treceti-le pe carbune…
oricum electrificarea este viitorul și nu pufăitoarele de fum,pentru sănătatea fiecăruia ar trebui ca trecerea să fie cât mai rapidă.
Mai bine cu căruță dacă nu iești de acord cu pufaitoarele cum le zici tu
Chear si electricile poluează dacă îți pui mintea la gândire și ele ca să funcționeze le trebuie energie electrica și electrocentrale funcționează cu gaz sau cărbune sau are gazane pe păcură așa că toată manevra asta cu mașini electrice că nu poluează este o minciuna foarte foarte mare
Pt Florin:
Nu e mult 5l pe zi, dar oare respecta aceleași norme de poluare ca și motoarele de pe mașini sau baga direct in atmosfera gaze și particule cât multe mașini?
Dacă vaca a ajuns un mare poluator, despre ce vorbim……
Sunt convins că în 10 ani motoarele pe motorină vor fi cele mai ecologice!
Primăriile ar trebui să cumpere tuktuk-uri