In ciuda unei electrificari fortate a mentalitatii colective in UE de catre politicieni si constructorii auto, situatia din teren este una complet diferita.
Si asta pentru ca europenii se pare ca nu vor maisni electrice decat in anumite situatii, rezultatul fiind vanzari CARE STAGNEAZA indiferent ce spun fanii EV.
Acum putem sa aratam cifrele celor de la ACEA, forul suprem in UE cand vine vorba de reglemantarea si masurarea activitatii de comercializare de automobile in Europa.
In anul pandemic 2020, din totalul masinilor vandute in toate tarile din UE masina electrica a reusit doar 10.5% din piata.
Un an mai tarziu in 2021 dupa trecerea pandemiei pe aceeleasi piete din UE masina electrica a avut o scadere de cota de piata de 7.5%, insa socul cel mai mare a fost anul precedent.
Pe intreg parcursul anului 2022 masinile electrice au insumat o cota de piata de 12.1%, in timp ce masinile pe benzina si pe motorina au avut o cota de piata de 87.8%.
In 2023 ne asteptam la o revigorare a cifrelor totale a vanzarilor din UE care trebuie sa fie undeva in jur de 13-14 milioane de unitati, insa si acum cota de piata a masinii electrice este estimata sa fie sub procentul de 12% pentru ca cererea pentru masini cu motoare termice este in crestere odata cu scaderea pretului la benzina si motorina.
Coroborat cu acest fenomen, pretul la energia electrica este in continua crestere chiar daca Germania arde carbune poluant pentru a anula deficitul de gaze care nu mai vine de la rusi.
Adica, masina electrica are in realitate o amprenta de CO2 in Europa mai mare decat masina pe benzina Euro 6 TempD.
In 2021 au fost vandute in UE 877,985 masini EV, iar in 2022 au fost vandute 1,123,778 de exemplare, insa restul de peste 9 milioane de masini vandute in Europa in aceeasi perioada au fost pe benzina si diesel.