Acestea sunt ultimele satatistici care arata ca, pe intreg mapamondul vanzarile masinilor electrice sunt intr-o continua crestere, insa se afla totusi extrem de departe de productia masinilor cu motoare termice.
Si da, aici trebuie sa luam in calcul si piata din China care are de fapt cele mai mari vanzari de masini electrice, masini ieftine pentru ca sunt subventionat de partidul comunist de la Beijing.
In Europa si SUA se incearca electrificare fortata, insa lucrurile nu stau bine pentru ca pe cele doua continente 90% din vanzarile de masini noi din 2022 au fost pe benzina si diesel.
Restul au fost electrice, insa cota lor de piata este extrem de mica indiferent ce spun politicienii din UE care vor neaparat sa renuntam la masina cu motor termic.
In zone precum India, tarile din Asia de Sud sau America Latina masina electrica este pur si simplu o gluma buna, vanzarile fiind atat de mici incat nici nu merita mentionate.
Bloomberg spune ca numarul de masini pe benzina din 2017 de 80 de milioane de exemplare nu o sa mai fie atins niciodata, insa tot americanii spun nici macar in 50 de ani masina electrica nu va avea aceste cifre pe intreg mapamondul.
Masinile pe benzina si motorina deja fabricat vor merge inca cateva decenii fara ca vreun guvern sa le poata interzice in detrimentul masinii electrice.
In Europa vom vedea din 2035 un parc auto din ce in ce mai imbatranit doar pentru ca politrucii au decis sa interzica motorul termic.
In Europa pe intreg anul 2022 peste 87.8% din piata auto este dominata de masinile pe benzina si diesel, si doar 12.1% sunt masinile electrice!