Este greu de crezut, insa pe toate pietele unde statul ofera programe de tipul Rabla Plus pretul de vanzare al masinilor electrice este umflat artificial pentru ca dealerii sa castige mii de euro.
Si cel mai bun exemplu este in Elvetia unde un banal Spring de la Dacia cu ZERO km la bord a ajuns sa fie comercializat cu 15.790 CH suma echivalent a 16.223 euro taxe incluse.
Aceeasi masina cu incarcare rapida si cablu extra se vinde in Romania cu un pret de 23.550 euro TVA inclus, pret mai mare cu peste 7.000 euro decat pentru clientii Dacia din Elvetia.
Aceasta diferenta este de fapt profitul celor de la Dacia care inregistreaza o marja de peste 10.000 euro pentru fiecare model Spring vandut aici, totul pentru ca statul ofera programul Rabla Plus menit sa ajute dealerii nu clientul final.
Daca marja de profit a celor de la Dacia ramanea la un decent 10% din pret, atunci cu Rabla Plus masina nu trebuia sa fie vanduta cu mai mult de 8.000 euro TVA inclus, prer de lansare in Romania in anul 2020.
Preturile de vanzare din Elvetia sunt cele gasite la dealeri unde unele modele sunt prefacelift si au an de fabricatie 2022!
Insa chiar si asa, toate masinile din imagini au zero km la bord, deci sunt masini NOI!
Dacia Spring nu este un succes european atat de mare cum este el promovat in media din Romania!
Decât să cumperi Dacia, mai bine îți tragi o tesla in ouă
Asa au fost pacaliti si mintiti timp de 34 sni.. romanul isi merita soarta
Nu stiu de ce ii tot tragem cu DACIA SPRING ca fiind un produs romanesc ? Aceasta lanterna cu baterii A 777 este o chinezarie si nu una de calitate cum sunt multe mafini electrice chinezesti. Grupu Renault le fabrica in China sub emblema Dacia pentru a nu se face de ras daca le.ar pune sigla Renault. Deci au pret diferit in alte tari in functie de interese fata de tara respectiva. Da in Romania cum noi suntem un popor increzut, credul si prost ni le vand la pret mai mare. Si ar mai fi faptul ca oricum in cativa ani lumea va intelege cu adevarat ce inseamna masina electrica cand nu va mai putea nimeni sa revanda masina folosita 5-6 ani iar una noua nu va avea bani sa isi cumpere.
Ăsta e și scopul, să ne lege de mâini și de picioare :interzic mașinile convenționale, le promovează pe astea electrice pe care nu mulți și le pot permite. Și în 6-7ani sunt nevoiți să schimbe bateriile care sunt 1/2din prețul mașinii. Întrebarea este câți o să-și permită să facă această investiție. De asta acum dacă ăștia din industria auto vor stopa producția de mașini pe combustie și vor paria totul pe electric vor avea viitorul bateriilor.