Prima masina modernizata dupa venirea celor de la Renault in 1999 a fost gama Dacia 1304 Pick-Up, model construit in aceelasi timp cu gama Nova/SuperNova.
O marea problema a romanilor a fost aceea ca modelul Dacia 1304 Pick-Up 2002 a fost oferit si cu o instaltie de aer conditionat, sistem care din pacate nu a fost cumparat de catre romani.
Dacia 1304 Pick-Up a fost oferita cu sistem AC doar in versiunea pe benzina de 1.6 litri si aprindere electronica, in timp ce romanii au cumparat in masa modelul 1.9 Diesel mult mai slab ca putere si oarecum ineficient in utilizare.
Acum, cine doreste un Dacia 1304 Pick-Up cu AC trebuie sa caute mult si bine pentru ca aceste modele au devenit realmente de colectie, in aceelasi timp modelele Dacia 1304 Pick-Up 1.9 D ajungand la fier vechi cu probleme cu pompa de motorina.
Vezi cum arata prima instalatie de AC montata de Dacia in Romania dupa patru decenii de productie a masinilor fara aer conditionat.
CINE A PRODUS INSTALATIA PENTRU DACIA?
Este vorba despre modelele Pick Up 1.6i A/C si Double Cab 1.6i A/C, disponibile cu trei tipuri de transmisie: tractiune fata, tractiune spate si tractiune integrala.
Cele doua versiuni dispun, in premiera pentru gama de utilitare Dacia, de bare parasoc in culoarea caroseriei, protectii laterale si proiectoare de ceata.
In ceea ce priveste sistemul de aer conditionat, furnizat de producatorul italian DIAVIA, acesta este comparabil ca eficienta si calitate cu cele instalate pe vehiculele de productie europeana.
Sistemul era oferit optional pe lista de preturi, insa romanii au preferat sa nu plateasca extra cateva mii de lei pentru ca oricum erau obisnuiti fara aer conditionat!
Dacia 1304 Pick-Up 2002-2006
În noiembrie 2002, gama de utilitare Dacia a primit un motorul diesel de 1,9 litri preluat de la Renault, montat in paralel cu motorizarea pe benzina cu capacitate cilindrică de 1,6 litri.
Varianta cu motor diesel este uşor de recunoscut datorită unei piese din material plastic negru ce iese în relief de pe capota motorului. Motivul: motorul diesel era mai înalt şi nu încăpea sub capotă, motiv pentru care s-a practicat un orificiu în capotă, care a fost acoperit cu un capac bombat din material plastic.
După mai bine de trei decenii, pe data de 8 decembrie 2006, modelul Dacia Pick-Up a fost scos din fabricaţie împreună cu transmisia manuală NG.
PREMIERA- Primul Test cu Vechea Dacia 1310! Motor 1.4 carburator 1995 cutie manuala 5 trepte bord CN
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Masina arata extraordinar. Linii drepte si fluide. Dar dpdv al calitatii…
Dacia papuc 1,9 tdi a fost o utilittaraextrem de reusita ,mai ales in versiunea4x4 Lasa de rusine in zapada si teren accidentat multe suv cu pretentii De ce nu a montat reno si pe aceasta versiune aer conditionat ,sigur lumea ar fi cumparat-o Dar cum stim ,suntem o tara de mana a 2 a,a 3 a si reno se comporta ca atare
În anul 2002 românii puteau să cumpere Tesla, chiar dacă Tesla există doar din 2003, pentru că Tesla este electric iar mioriticul prost și transpirat ar fi făcut o grămadă de bani economie la motorină și ar fi mers cu aer condiționat, pentru că pe atunci curentul era ieftin, iar o Tesla era și mai ieftină. Toată planeta trebuia să cumpere Tesla în loc de Dacia papuc fără climă
Alegeri proaste fac multi… Un bun exemplu de alegere proasta este faptul ca tatal tau nu a folosi prezervativul atunci cand trebuia… Si rezultatul se vede aici reprezentat prin niste comentarii de kkt (la fel ca tine de altfel)!!!
Nu inteleg atata nostalgie pentru o mizerie de masina… am avut toate modelele de dacia, si sincer ma uitam cu jind la orice masina la.care nu se ardeau sigurantele la faruri cand porneam stergatoarele… evolutia e sanatoasa, lasati amintirile in trecut
🙂
Când te uiți în urmă,te mănâncă păduchii.. ! Mai bine s-ar uita lumea înainte, să găsească soluții viabile să se scoată țara din căcat ( dacă se mai poate!). DACIA…este o simplă mașină…. ATÂT.
Bună ziua.
Sunt unii dintre posesorii de dacie model 1307 doublecab care își doresc să implementeze pe mașina sistemul de aer condiționat.
Din păcate din fotografiile prezentate de către dvs. nu rezultă cum este montat radiatorul pentru răcire freon. De asemenea, sistemul de fixare al compresorului nu se înțelege cum este fixat.
Vin cu rugămintea în comunitatea posesorilor de dacie model 1307 doublecab cu a.c., dacă doresc să mă ajute cu alte informații legate de aer condiționat montat deja pe mașină.
Felicitări autorilor articolului pentru subiectul ales – pozitiv din punctul meu de vedere, deoarece mai sunt unii printre care și eu care au ales să continue păstrarea pe șosele a acestui tip de model.