Putini romani mai stiu ca VW lansa in 2008 una dintre cele mai criticate motorizari pe gama Golf 5, faimosul motor 1.4 TSI care avea de fapt si turbo si compresor mecanic.
Modelul se numea oficial VW Golf GT si avea 170 CP si 240 Nm, putere transmisa rotilor din fata fie printr-o cutie DSG fie printr-o cutie manuala clasica.
In 2008 am testat masina cand era NOUA si am fost impresionati, insa pe atunci nu puteam sa banuim ca VW a facut o incercare in Europa cu acest motor CAVD care avea sa fie un esec comercial.
Cea mai buna motorizare gasita pe Golf 5 a fost diese-ul 1,9 TDI, iar gama pe benzina avea drept cel mai fiabil motor clasicul 1.6 MPI de 103 CP.
Vw Golf FSI engines (direct injection). On models manufactured up to 2005, the engine malfunctioning light, very poor performance, caused the exhaust gas recycling circuit or electronic engine control unit.
Motorul 1.4 TSI de origine Volkswagen are probleme cu distributia pe lant!
Plus ca nu trebuie uitata celebrea problema cu lantul de distributie care este aceelasi pe toate modelele 1.4 TSI:
1.6 MPI a avut întotdeauna 102 cai nu 103 cai.
Probabil a socotit si calul de la volan.
Posed acest model de motor CAVD 1.4 TSI de 170 CP pe un Golf 6 și sunt foarte mulțumit de el. Toate tipurile de motoare pot avea câte o problema dar, in principal, din cauza neglijentei posesorilor.