Grupul Hyundai-Kia a prezentat in urma cu putin timp ultima generatie de sisteme hybrid care vor ramane in productie cel putin un deceniu din acest moment.
Este vorba de noul sistem TMED-II care vine echipata cu motorul clasic 1.6 TGDI SmartStream G, insa si un motor nou 2.5 TGDI mult mai puternic.
Cutia de viteze ramane aceeasi cu 6 trepte care integreaza un nou motor electric mult mai puternica decat in trecut.
Transmisia nou dezvoltată include un nou motor P1 care se ocupă de pornire, de generarea energiei bateriei și de utilizarea energiei pentru a ajuta la propulsie. Motorul de antrenare P2 al transmisiei este responsabil de propulsie și de frânarea regenerativă.
Transmisia poate fi cuplată în mod flexibil cu motoarele cu combustie internă din întreaga gamă a grupului, oferind o putere a sistemului de la 100 CP până la 300 CP, permițând o aplicare largă de la vehicule subcompacte la vehicule mari.
Noul sistem hibrid de nouă generație integrează, de asemenea, caracteristici de confort întâlnite în mod obișnuit la vehiculele electrice ale grupului, cum ar fi Stay Mode, funcționalitatea Vehicle-to-Load (V2L) și frânarea regenerativă inteligentă.
PUTERI MAXIME DEZVOLTATE
Sistemul hibrid pe benzină 2.5 turbo utilizat la noul PALISADE asigură o eficiență maximă a consumului de combustibil de 14,1 km/l, o putere maximă a sistemului de 334 CP și un cuplu maxim de 460 Nm, oferind o eficiență a consumului de combustibil cu aproximativ 45% mai mare, o putere maximă cu 19% mai mare și o îmbunătățire cu nouă procente a cuplului maxim comparativ cu un model pe benzină 2.5 turbo).
Noua generație a hibridului pe benzină 1.6 turbo 220 CP îmbunătățește eficiența consumului de combustibil cu mai mult de patru procente într-un SUV de dimensiuni medii comparativ cu modelele anterioare, crescând cuplul maxim nominal al sistemului de la 367 Nm la 380 Nm și îmbunătățind răspunsul la accelerație.
HYBRID SI PENTRU 4X4
Grupul a prezentat o gamă de tehnologii axate pe electrificare, cuprinzând tracțiunea integrală electrică (e-AWD), Electrification-Vehicle Motion Control (e-VMC 2.0), e-Handling 2.0, Electrification- Evasive Handling Assist (e-EHA 2.0), e-Ride 2.0, Stay Mode, V2L și Smart Regenerative Braking.
Sistemul e-AWD adaugă un motor de acționare P4 la puntea spate a vehiculelor echipate cu această tehnologie, îmbunătățind performanțele de conducere și răspunsul la accelerație.
Grupul intenționează să ofere atât sistemul e-AWD, cât și sistemul AWD mecanic convențional, oferind configurația optimă de tracțiune integrală în funcție de clasa vehiculului și de cerințele pieței regionale.
e-VMC 2.0 este disponibil pe vehiculele hibride echipate cu sistemul e-AWD, îmbunătățind stabilitatea la condus și confortul de rulare prin controlul independent al cuplului motoarelor de tracțiune față și spate.
Acesta cuprinde e-Handling 2.0, e-EHA (Electrification-Evasive Handling Assist) 2.0 și e-Ride 2.0.