Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Hyundai i30 1.5 DPi si Mazda 3 2.0 E-Skyactiv sunt ultimele masini compacte din Romania cu motoare pe benzina fara turbo

Segmentul compact din Europa este pe langa gama SUV cel mai important la capitolul vanzari, insa daca ne uitam la gama de motorizari vedem ca majoritatea fabricantilor au renuntat la motoarele clasice pe benzina.

Si cand spunem motoare clasice ne referim la motorizarile pe benzina FARA TURBO de cilindree mare care sunt recunoscute ca fiind extrem de fiabile in timp.

Hyundai i30 1.5 DPi si Mazda 3 2.0 E-Skyactiv, test drive, fiabilitate, probleme turbo, motoare aspirate vs turbo, autolatest

Hyundai vinde in continuare gama i30 cu o motorizarea noua 1.5 DPi care ofera 110 CP si 144 Nm, motor care are 8 injectoare de benzina si injectie directa de benzina, propulsor care este creditat de fanii marcii drept cea mai fiabila motorizare produsa de Hyundai.

Vezi testul cu cel mai fiabil motor pe i30, vechiul 1.6 GDI de 136 CP AICI!

Lipsa sistemului turbo este un detaliu extrem de important pentru fiabilitatea motorizarii pentru ca in general la 150.000 de km toate motoarele turbo au probleme cu turbosuflanta si intercooler-ul ei.

Hyundai i30 1.5 DPi si Mazda 3 2.0 E-Skyactiv, test drive, fiabilitate, probleme turbo, motoare aspirate vs turbo, autolatest

Hyundai i30 1.5 DPi si Mazda 3 2.0 E-Skyactiv, test drive, fiabilitate, probleme turbo, motoare aspirate vs turbo, autolatest

Tot un exemplu de motor exemplar este gasit la gama Mazda 3 unde motorizarea 2.0 e-Skyativ de baza ofera o putere maxima de 122 CP si 213 Nm.

Ambele masini fac parte din segmentul compact si sunt singurele care inca sunt vandute cu motoare clasice pe benzina pe piata din Romania.

Hyundai i30 1.5 DPi si Mazda 3 2.0 E-Skyactiv, test drive, fiabilitate, probleme turbo, motoare aspirate vs turbo, autolatest

In SUA si Asia motoarele turbo sunt din ce in mai putin raspandite pentru ca au dovedit ca au mari probleme de fiabilitate in timp, iar clientii au renuntat complet la marcile care ofera doar motoare pe benzina turbo.

Hyundai i30 1.5 DPi si Mazda 3 2.0 E-Skyactiv, test drive, fiabilitate, probleme turbo, motoare aspirate vs turbo, autolatest

Hyundai i30 1.5 DPi si Mazda 3 2.0 E-Skyactiv, test drive, fiabilitate, probleme turbo, motoare aspirate vs turbo, autolatest

Costurile de utilizare ale unei motorizari supraalimentate sunt foarte mari in timp in comparatie cu cele ale unui motor aspirat, singurele probleme ale “aspiratelor” fiind o putere maxima mai mica, detaliu putin important pentru cei care cauta fiabilitatea in detrimentul unui comportament mai dinamic.

Mazda este singurul fabricant de motoare pe benzina care refuza sa vanda motoare pe benzina turbo de clindree mica in Europa!

Hyundai i30 1.5 DPi si Mazda 3 2.0 E-Skyactiv, test drive, fiabilitate, probleme turbo, motoare aspirate vs turbo, autolatest

Hyundai i30 1.5 DPi si Mazda 3 2.0 E-Skyactiv, test drive, fiabilitate, probleme turbo, motoare aspirate vs turbo, autolatest

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

4 COMMENTS

  1. Cu tot respectul pentru munca depusă de dumneavoastră, ar mai fi câteva și anume: Hyundai Elantra cu al său motor de 1.6 mpi, clasic aspirat și Toyota Corola cu noul “mirobolant” în trei cilindri de 1.5.

    Nu știu Ceed dacă are 1.5 de la I30….nu caut acum….

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente