Este greu de inteles, insa hotii de masini din Europa au ales sa nu mai fure intreaga masina pentru ca bateria este mult mai valoroasa.
Astfel, hotii furat bateriile de la modelele Hybrdi si PHEV care se demonteaza relativ rapid si care au un cost pe piata neagra de peste 10.000 euro.
O baterie de Mercedes Hybrid sau un BMW Hybrid poate ajunge la un pret de peste 18.000 euro chiar daca nu are decat o capacitate de 1.8 kwh.
Modelele PHEV au baterii care se demonteaza si mai usor pentru ca sunt montate sub masina, adica este mai rapid de demontat un acumulator de Ford Kuga decat bateria mica a unui Prius Hybrid.
Singurele masini de care nu se ating hotii sunt cele de la Tesla la care bateria este prea greu de demontat, iar vanzarea nu se poate face pentru ca Tesla controleaza digital atat masina cat si celulele bateriei.
Bateriile electrice sunt ultima frontieră a pieței negre din capitală. Greu de găsit, fiecare poate valora între 6 mii și 10 mii de euro și poate fi montată pe mașini recondiționate după un accident sau poate fi folosită ca stocare, adică pentru a genera energie în panouri fotovoltaice.
De cand ni s-au intors valorile au crescut furturile de catalizatoare auto in Romania
In Bucuresti nu mai este recomandat sa ajungi cu masina pentru ca hotii vor sa-ti fure catalizatorul