Guvernul a cerut Comisiei Europene acordul pentru reducerea cu o treime a valorii triplate a taxei auto la înmatricularea vehiculelor, rezultând un nivel dublu faţă de suma percepută la data introducerii taxei pe poluare auto, în iulie 2008, şi creşterea uşoară a taxei la vehicule non-euro şi Euro1. Propunerea este înlocuirea actualei valori a taxei, triplă faţă de cea din vara lui 2008, cu una dublă faţă de valoarea de atunci.
Modul de calcul rămâne acelaşi, doar coeficienţii de calcul se modifică. În plus, modificarea coeficienţilor ar duce şi la creşterea cuantumului de plată pentru maşinile non-euro sau cu standard de poluare Euro 1, cazuri în care taxa va creşte, dar nu semnificativ, au declarat surse ministeriale. Potrivit acestora, proprietarii de vehicule noi Euro 4 cu cilindree sub doi litri vor în continuare scutiţi de la plata taxei, ca o măsură de sprijinire a industriei auto. Proiectul de act normativ care include aceste modificări a fost transmis Comisiei Europene (CE) la sfârşitul săptămânii trecute, urmând ca, în cazul în care va fi acceptată de către Executivul de la Bruxelles, noua formă a taxei auto să fie introdusă prin ordonanţă de urgenţă a Guvernului.
La sfârşitul şedinţei de miercuri a Guvernului, ministrul Mediului, Nicolae Nemirschi, a anunţat că taxa de poluare auto va fi redusă la un nivel inferior celui actual, care este de trei ori mai mare comparativ cu valorile din luna iulie 2008, existând posibilitatea ca statul să restituie diferenţa de bani proprietarilor de vehicule care au achitat taxa la valoarea triplată, iar ulterior, până în vară, va fi promovat un proiect de lege prin care va fi instituită o taxă anuală pentru toţi poluatorii.