Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Guvernul si Primariile ajuta bogatii cu masini cu motoare mari in defavoarea celor saraci cu masini vechi

Se pare ca oricat se chinuie electrificatii sa promoveze masinile EV, in Romania guvernantii si primarii sunt de partea celor bogati care vor in continuare sa conduca masini cu motoare de cilindree mare.

Daca pana acum cativa ani greu sa platesti un impozit auto de peste 2.500 euro pentru un motor de cilindree mare, insa din 2021 majoritatea primariilor din Romania au ales sa reduca impozitul auto pentru masinile HYBRID.

impozit auto 2023, masini mhev impozit 2023, autolatest, test drive, calculator taxe auto, motoare mari mhev impozit mic, autolatest

Si aici nu vorbim de masini precum Prius Hybrid sau Niro Hybridc, ci la masini cu motoare mari pe benzina si diesel care platesc un impozit extrem de mic doar pentru ca au un alternator marit si se numesc MHEV.

Exemplul de baza este cel al unui BMW Seria 7 cu motorul V8 de 4.4 litri twinturbo de 530 CP care are un impozit anual de 342 lei chiar daca masina are un pret de vanzare de peste 150.000 euro.

impozit auto 2023, masini mhev impozit 2023, autolatest, test drive, calculator taxe auto, motoare mari mhev impozit mic, autolatest

In aceelasi an un SARAC cu un motor de doi litri fara MHEV trebuie sa plateasca un impozit anual de 198 lei chiar daca masina sa valoareaza doar 1.000 euro!

Aceeasi situatie este regasita si la motoarele diesel de trei litri de la BMW si Mercedes care sunt MHEV si care au un impozit anual de 126 lei.

impozit auto 2023, masini mhev impozit 2023, autolatest, test drive, calculator taxe auto, motoare mari mhev impozit mic, autolatest

O alta mare problema a acestor impozite diferentiate este cea a masinilor de volum MHEV cu motoare mici precum Ford 1.0 Ecoboost, 1.0 TSI de la VAG sau 1.0 TGDI de la Hyundai, masini care au un impozit anual de 2 LEI in timp ce valoarea medie a acestor masini este de peste 20.000 euro!

Dodge Durango SRT 392, test drive, Dodge Durango SRT 392 vs urus vs x7, motor hemi v8 6.4, fiabilitate, autolatest, europa vs sua, motoare sua 2023

Adica, nu este corect ca un sofer de masina mai veche euro 6 fara MHEV sa plateasca 58 de lei in timp ce un MHEV cu 3 cilindri doar 2 lei!

impozit auto 2023, masini mhev impozit 2023, autolatest, test drive, calculator taxe auto, motoare mari mhev impozit mic, autolatest

O masina MHEV nu este si nu o sa fie nicioadata una HYBRID orice ar spune fabricantii, aceasta solutie fiind aleasa doar pentru a scadea pe hartie emisiile de CO2 la nivel de flota, adica pentru ca producatorul sa nu plateasca o suma foarte mare UE la sfarsitul anului.

BMW M8 Gran Coupe Competition 2022, test drive, drive test, autolatest, automobile bavaria, pret, 0-100 km/h, motor 625 cp, consum, review BMW M8 Gran Coupe Competition 2022, test ro, 50 ani de motorsport, 100-200 km/h, max speed 305 km/h

s s  s

Articole Interesante

Alte Stiri

16 COMMENTS

  1. Cel mai de rahat stat, este statul roman. Nu sunt bani la buget, urla imbecilul de la finanțe. Nu se face colectarea în mod corect, având cel mai mic nivel la colectare din UE al taxelor și impozitelor. Pentru asta, oligofreni care ne guvernează inventează tot felul de taxe și biruri pe care le plătesc tot cei săraci și prosti pentru bunăstarea celor bogați. Ce nevoie are un mos sau baba de 70 de ani cu un handicap mai mult sau mai puțin real de o limuzina de lux cu motor de 5000 sau 6000 cm cubi pentru care are scutire de impozit plătind pentru ditamai hambarul o suma cât pentru o motoretă. Un om cinstit ar plăti pentru o asemenea hardughie circa 4000 sau 5500 lei impozit. Și nu vorbim de autoutilitare special amenajate pentru conducerea de către o persoana cu handicap. Vorbim de bolizi de lux cu preturi de peste 80000 euro care sunt înmatriculate pe numele unor persoane care dețin certificat de handicap(nu neapărat cu handicap) sau a unor culte religioase ori societăți mai mult sau mai puțin caritabile! Sunt tot felul de mecanisme bine ticluite de șmecheri pentru a păcăli și înșela pe cei mulți în favoarea câtorva parveniți sau favorizați. Inclusiv aceasta găselniță cu mașinile hibride!

    • Eu simt miros de rau …
      Nimic bun nu se mai întâmplă de azi inainte te .
      Scapa cine poate
      Bogatul rămâne in picioare .
      Va fi rau de noi toti .
      Lumea încă are o fac in ochi si nu prea vad sau …..simt sa vorbeasca .
      Cand o vor face va fi prea tarziu .

  2. Ar trebui tratati toti la fel cm cub sa fie la fel pentru toata lumea. Gasel.nita cu impozit mare la masinile cu motoare mari au puso pentru salariile imense din primariile intesate
    In caz de razboi sau iarna grea am vazut ca se apeleaza la masinile de teren.
    Sa plateasca impozit mare sa stea unii cu mana intinsa la primarii

  3. Am platit impozitul pe 2023, la apartment am platit 175 lei iar la masina(1.8 Euro6) 202 lei. Nu e normal, apartamentul valoreaza de 6-7 ori mai mult. Vorbim de impozit, impozitul e pe valoare nu pe norme de poluare sau alte criterii.

  4. Impozitul ar trebui să fie un procent din valoarea mașinii și cu asta… basta. Și fără scutiri. Ce treabă are mărimea motorului cu impozitul? Impozitul la primărie e pe valoare, că pe mărime și pe poluare sunt altele, impozitul de la primărie nefiind singura taxă plătită de un posesor de mașină, care a plătit deja taxe și pe banii cu care o achiziționează și mai plătește și la achiziționare, când aceeași bani sunt taxați din nou. Oricum, o mașină cu motor mare, puternică, dacă care și consum mare, plătește și un alt impozit, mai mare, inclus în prețul benzinei…

  5. Tâlharii Romaniei nu umbla cu motoare de 1 litru, așa că, își protejează portofelele cu bani furati. Tot ei mănâncă la cantina cu 5 lei. O impozitare corecta nu va fi niciodata intr-o țară a hoților.

  6. Impozitul ,ar fii corect de performanta norma euro care o are masina,sunt hibride cu euro 5?
    Omv ,fura la gramaj toate platiti 10 lirii surpriza nu va fii 10 litri dar ce face protectia consumatoriilor?

  7. da de unde pana unde ideia ca toti care au motoare mari sunt bogati si dece sa platim noi impozite mari si ceilalti mici ca nam inteles germania anglia nu platesc neam

  8. si inca ceva din moment ce nu ne asemanam intre noi ca oameni nu putem sa ne luam toti corsa sau tico uni aspira la altceva diar ca mare majoritate au impresia ca madinile noaste au cate 8 sau 10roti si trebui sa platim mai mult fiinca nsu ei loc de noi pe drum nu stim decat un lucru sa moara capra vecinului

  9. Plecați de la o premiza greșită din start:trebuie sa plătim impozit.De ce trebuie sa plătim impozit ? Ca pe mine nu ma ajuta statul cu nimic ! Mi-a dat statul mie ceva cand mi-am luat casa sau masina? Nu ! Ca sa nu mai spun ,ca pe banii munciți de mine am plătit impozite și taxa și contribuții etc .Atunci pentru ce sa plătesc impozite ? Hai sa spunem ca statul pentru a funcționa,are nevoie de bani .Ii dau un impozit pe întreaga proprietate ,simbolic !

  10. Pai ,de unde ,vile și mașini super la ei ,din contributiile noastre și taxele ,NESIMTITE pe care le băgăm în buzunar lor ei ,în state și Canada nici nui vorba de asa JAPCA,va salut!

  11. Nu este fcauta vmcorect gril de impozitare. Pana la 2000 cm3 se merge apropiat ca impozit apoi pentru 200 cm3 in plus sare impozitul la 900 de lei. Trebuia facut pe fiecare 100 de cm3 impozitul.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente